MENU
brain-

7 τροφές για την ενίσχυση του εγκεφάλου

10 Οκτωβρίου 2017 • Διατροφή

Ο εγκέφαλός μας έχει περίπου 100 δισεκατομμύρια κύτταρα και υπάρχουν πολλές τεχνικές για να τα κρατήσουμε ενεργά. Ανάγνωση, τεστ μνήμης, ακόμη και σωματική άσκηση μπορούν να επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης στο κέντρο εντολών του σώματός μας.

Αλλά και απλά αλλάζοντας τη διατροφή μας, μπορούμε επίσης να ενισχύσουμε τη φαιά ουσία μας. Κάνετε έξυπνες επιλογές και καταναλώστε τις παρακάτω επτά τροφές, για να ενισχύσετε την εγκεφαλική σας δύναμη.

1. Μύρτιλα (blueberries)

Τα μύρτιλα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και η έρευνα έχει δείξει ότι μπορούν να καθυστερήσουν τη βραχυπρόθεσμη απώλεια μνήμης και ακόμη και την εμφάνιση καταστάσεων, όπως η νόσος του Alzheimer και η άνοια. Ενα μπολ με μύρτιλα για πρωινό μπορεί να κρατήσει δραστήριο τον εγκέφαλό σας μέχρι το απόγευμα.

2. Ψάρια

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι σημαντικά για την καλή υγεία του εγκεφάλου και είναι άφθονα στα ψάρια. Μια διατροφή πλούσια σε αυτά τα λιπαρά οξέα συνδέεται με τη βελτιωμένη συγκέντρωση, την πιο αργή πνευματική εξασθένηση και την ενισχυμένη μνήμη. Καλές πηγές λιπαρών ψαριών είναι ο σολομός, η πέστροφα, ο τόνος και οι σαρδέλες.

3. Μπρόκολο

Δύο θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στο μπρόκολο, η βιταμίνη Κ και η χολίνη, βοηθούν στη βελτίωση της μνήμης και των γνωστικών λειτουργιών. Μελέτες έχουν δείξει ότι αυτό το λαχανικό μπορεί να επιβραδύνει την καταστροφή του νευροδιαβιβαστή ακετυλοχολίνη, η οποία παίζει ρόλο στη διατήρηση ενός κοφτερού μυαλού.

4. Δημητριακά ολικής αλέσεως

Ο εγκέφαλός μας χρειάζεται διαρκώς ενέργεια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως τα «καφέ» δημητριακά ολικής αλέσεως, τα σιτηρά και το ρύζι είναι καλές πηγές «καυσίμων». Τα ολικής αλέσεως απελευθερώνουν αργά γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματος, διατηρώντας το μυαλό σας ενεργό για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους.

5. Ξηροί καρποί

Μελέτες έχουν δείξει ότι μια καλή πρόσληψη της αντιοξειδωτικής βιταμίνης Ε, που βρίσκει κανείς στους ξηρούς καρπούς, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της γνωστικής εξασθένησης. Τα αμύγδαλα και τα φουντούκια είναι οι πιο συγκεντρωτικές πηγές βιταμίνης Ε, ενώ τα καρύδια περιέχουν άλφα-λινολενικό οξύ, ένα ωμέγα-3 λιπαρό οξύ, το οποίο συνδέεται με βελτιωμένη μνήμη.

6. Αβοκάντο

Το αβοκάντο μπορεί να είναι λιπαρό φρούτο, αλλά είναι ένα μονοακόρεστο λίπος, το οποίο συμβάλλει στην υγιή ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε επίσης ότι τα αβοκάντο βοηθούν στη διατήρηση της ελαστικότητας των μεμβρανών των κυττάρων του εγκεφάλου, οδηγώντας σε βελτιωμένη συγκέντρωση.

7. Μαύρη σοκολάτα

Υπάρχουν καλά νέα για τους μανιώδεις λάτρεις της σοκολάτας. Η μαύρη σοκολάτα είναι ένα χρυσωρυχείο ισχυρών αντιοξειδωτικών και περιέχει φυσικά διεγερτικά, όπως η καφεΐνη, που μπορούν να βελτιώσουν την εστίαση και τη συγκέντρωση.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »