MENU
sugar

7 επιπλέον λόγοι για να εγκαταλείψετε τη ζάχαρη

13 Δεκεμβρίου 2014 • Διατροφή

Πολλοί άνθρωποι είναι εξαρτημένοι από τη ζάχαρη και χρειάζονται κάποια μορφή της σε καθημερινή βάση. Για τους περισσότερους η ζάχαρη έχει καταστεί μία από τις υποχρεωτικές ομάδες τροφών.

Ομως, πολλοί επίσης είναι και εκείνοι που δεν έχουν πλήρη επίγνωση των αρνητικών επιπτώσεων που έχει η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης στον οργανισμό και την υγεία τους γενικότερα.

Παρακάτω θα βρείτε μια λίστα με κάποιες από αυτές τις δυσμενείς και αρνητικές παρενέργειες της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης.

1. Επιταχύνει τη γήρανση σύμφωνα με έρευνες. Η ζάχαρη περιέχει φρουκτόζη, η οποία είναι ισχυρότερη από τη γλυκόζη στην δημιουργία ελευθέρων ριζών, που είναι υπεύθυνες για το γεγονός ότι πολύς κόσμος αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις κ.λπ. Αυτές οι ασθένειες είναι επιζήμιες για τον οργανισμό και τελικά επιταχύνουν τη γήρανση.

2. Η ημερήσια υπερκατανάλωση ζάχαρης οδηγεί σε «σκούριασμα» των ιστών. Η υπερβολική δόση ζάχαρης θα επηρεάσει όχι μόνο την ηλικία, αλλά θα οδηγήσει και στο «σκούριασμα» των ιστών, λόγω εσωτερικών χημικών αντιδράσεων στο σώμα, που είναι βλαβερές για την υγεία.

3. Η υπερβολική πρόσληψη ζάχαρης επηρεάζει το ορμονικό σύστημα και την ισορροπία. Η φρουκτόζη που περιέχει η ζάχαρη, αν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες ξεγελά τον εγκέφαλο να πιστεύει ότι δεν έχουμε φάει, αρκετά ακόμα κι αν αυτό δεν συμβαίνει. Αυτό οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής και λαχτάρα για επιπλέον φαγητό.

4.  Μια διατροφή πλούσια σε επεξεργασμένα σάκχαρα είναι η κύρια αιτία της παχυσαρκίας. Η ζάχαρη άμεσα μετατρέπεται σε λίπος από το σώμα και όσο παραπάνω ζάχαρη τρώτε τόσο περισσότερο λίπος γίνεται. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως η κατανάλωση λιπαρών τροφών είναι η κύρια αιτία αύξησης του βάρους. Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Η ζάχαρη είναι η κύρια αιτία για την αύξηση του λίπους για τους περισσότερους ανθρώπους.

5.  Η ζάχαρη καταστρέφει ούλα και δόντια. Ο συνδυασμός ζάχαρης, σάλιου και βακτηρίων δημιουργούν την τέλεια συνταγή για τη φθορά των δοντιών. Γι’ αυτό προσπαθήστε να αποφύγετε την κατανάλωση ζάχαρης, ώστε να διατηρήσετε και τη στοματική σας υγεία.

6.  Η ζάχαρη σάς παχαίνει και σάς αρρωσταίνει. Οταν τρώτε ζάχαρη (ουσιαστικά όταν τρώτε επεξεργασμένους υδατάνθρακες) μετατρέπεται σε γλυκόζη. Η υπερβολική γλυκόζη μετατρέπεται σε τριγλυκερίδια στο συκώτι και αποθηκεύεται στα λιποκύτταρα. Η ζάχαρη σάς παχαίνει. Και πάλι, όπως μπορείτε να δείτε, δεν είναι απαραίτητα το διατροφικό λίπος που σάς παχαίνει. Είναι πιο πιθανό να σάς παχαίνει η ζάχαρη.

7. Η ζάχαρη σάς οδηγεί σε υποσιτισμό. Η ζάχαρη κάνει αφαίμαξη των μετάλλων από τον οργανισμό σας και σάς κάνει υπέρβαρους. Γίνεστε ταυτόχρονα και υποσιτισμένοι και υπέρβαροι.

Για να αποφευχθεί η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, διαβάστε τις ετικέτες διατροφής, πριν από την αγορά των συσκευασμένων τροφίμων. Ελέγξτε την πρόσληψη ζάχαρης με προσεκτικές και έξυπνες αγορές.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »