MENU

6 τρόποι να κρατήσετε το μυαλό σας σε φόρμα

5 Οκτωβρίου 2015 • Νευρολογία, Υγεία

Ενα τρίτο του όγκου του εγκεφάλου αποτελείται από τα αιμοφόρα αγγεία. Η διατήρηση μιας υγιούς ροής του αίματος σ’ αυτά τα αιμοφόρα αγγεία είναι κρίσιμης σημασίας για να διατηρηθεί ο εγκέφαλος νέος.

Διαβάστε παρακάτω έξι τρόπους με τους οποίους μπορείτε να κρατήσετε το μυαλό σας σε φόρμα:

1. Ασκηση

Η έρευνα έχει δείξει πως η άσκηση βελτιώνει την υγεία του εγκεφάλου και δεν είναι ποτέ αργά για να ξεκινήσει κάποιος. Ακόμα και η μέτρια άσκηση έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη μνήμη, την ταχύτητα επεξεργασίας των πληροφοριών και το μέγεθος του ιππόκαμπου, του μέρους του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τον σχηματισμό νέων αναμνήσεων ακόμα και σε ενήλικες που κάνουν περισσότερο καθιστική ζωή. Ενα απλό περπάτημα τρεις φορές την ημέρα, έχει αποδειχθεί ότι παράγει σημαντικά κέρδη σε μνήμη και πνευματική ταχύτητα επεξεργασίας.

2. Σωστή διατροφή

Οι νευρολόγοι συμφωνούν πως μια διατροφή πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια, θα βοηθήσει να κρατήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή. Επίσης, η κατανάλωση ψαριών, καρυδιών, σπόρων λιναριού ή άλλων πηγών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Η κουρκούμη που βρίσκεται στο κάρυ μπορεί επίσης να είναι προστατευτική ενάντια στο Αλτσχάιμερ. Αντίθετα, μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, όπως και η παχυσαρκία, αυξάνουν τον κίνδυνο για άνοια. Το ίδιο κάνουν η υψηλή χοληστερόλη, ο διαβήτης και η υψηλή αρτηριακή πίεση αν αφεθούν χωρίς θεραπεία.

3. Παρακολουθήστε τα επίπεδά σας

Η έρευνα έχει δείξει πως τα υψηλά επίπεδα του αμινοξέος ομοκυστεΐνη συνδέονται με κακή μνήμη και διπλασιάζουν τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ. Η βιταμίνη Β12 και το φολικό οξύ, μειώνουν τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, που συνδέεται επίσης με την καρδιακή νόσο και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα φρούτα περιέχουν φολικό οξύ, ενώ το κρέας, τα ψάρια, το γιαούρτι και τα εμπλουτισμένα δημητριακά περιέχουν βιταμίνη Β12.

4. Μειώστε το στρες

Μειώνοντας την ποσότητα του στρες στη ζωή σας μειώνετε και τον κίνδυνο για άνοια. Ενα ποτήρι κρασί (ή άλλου είδους μέτρια κατανάλωση αλκοόλ), το γέλιο και ο διαλογισμός είναι όλα ευεργετικά. Μια μελέτη του Χάρβαρντ έδειξε πως 30 λεπτά διαλογισμού την ημέρα για 8 εβδομάδες αύξησαν το μέγεθος του ιππόκαμπου. Σύμφωνα με τη μελέτη, το γέλιο μειώνει την ορμόνη του στρες, την κορτιζόλη που είναι «τοξική» για τον ιππόκαμπο.

5. Μείνετε κοινωνικοί

Διατηρώντας μια ενεργή κοινωνική ζωή προσφέρετε στον εαυτό σας ψυχική τόνωση και μειώνετε το άγχος. Επίσης, μειώνετε τον κίνδυνο για άνοια και νόσο του Αλτσχάιμερ. Οσο περισσότερες κοινωνικές δραστηριότητες έχετε, τόσο το καλύτερο. Οι άνθρωποι που επιλέγουν να ενταχθούν σε μια κοινότητα, να παίζουν χαρτιά με φίλους, να παρακολουθούν θέατρο ή συναυλίες είναι σε γενικές γραμμές καλύτερα από εκείνους που έχουν απομονωθεί κοινωνικά. Τα άτομα που ζουν μόνα τους ή αποφεύγουν τους κοινωνικούς δεσμούς, έχουν αυξημένο κίνδυνο άνοιας.

6. Μάθετε νέα πράγματα

Για να κρατήσετε το μυαλό σας κοφτερό οι ειδικοί συνιστούν την εκμάθηση νέων και διασκεδαστικών νοητικών δραστηριοτήτων. Τα σταυρόλεξα ή τα Sudoku μπορούν να διεγείρουν τον εγκέφαλο, όπως το ίδιο μπορεί να κάνει η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, ή η ενασχόληση με ένα μουσικό όργανο.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »