MENU

6 σούπερ τροφές για την υγεία του προστάτη

3 Οκτωβρίου 2021 • Διατροφή

Η διατροφή που είναι αποδεδειγμένα ευεργετική για την καρδιά, τώρα αποδεικνύεται πως είναι εξίσου ευεργετική για την υγεία του προστάτη.

Αυτή η διατροφή δεν είναι άλλη από τη μεσογειακή διατροφή, αλλά και από την ασιατική προσέγγιση που επίσης περιλαμβάνει φαγητά με πολλά φρούτα και λαχανικά.

Δεν σημαίνει βέβαια αυτό πως από τη συγκεκριμένη διατροφή για άνδρες θα πρέπει να εξοριστούν τα κόκκινα κρέατα. Όμως, αυτά θα πρέπει να είναι άπαχα. Το ίδιο ισχύει και για τις τροφές με τα καλά λιπαρά.

Δείτε παρακάτω έξι από αυτές τις τροφές:

Σολομός

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ένα σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την υποστήριξη της υγείας του προστάτη και ένα θρεπτικός τρόπος για να πάρετε αυτά τα λιπαρά οξέα είναι από το σολομό. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα ψάρια, βοηθούν στην αργή ανάπτυξη του όγκου του προστάτη. Τα αποτελέσματα της μελέτης ανέφεραν ότι η κατανάλωση σολομού τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης προχωρημένου καρκίνου του προστάτη, ακόμα κι αν είναι γενετικά προδιατεθειμένοι.

Μπρόκολο

Περιέχει υψηλές ποσότητες από τα φυτοθρεπτικά σουλφοραφάνη και ινδόλες που έχουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Σύμφωνα με μελέτη, η ινδόλη-3-καρβινόλη που υπάρχει στο μπρόκολο κατέστειλε την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και ανέστειλε την παραγωγή του ειδικού προστατικού αντιγόνου. Ερευνητές διαπίστωσαν πως η κατανάλωση μπρόκολου περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα μπορεί να μειώσει την πιθανότητα ανάπτυξης του σταδίου ΙΙΙ και του σταδίου ΙV του καρκίνου του προστάτη κατά 40%. Αν το λαχανικό μαγειρευτεί περισσότερο από πέντε λεπτά, οι αντικαρκινικές του ιδιότητες αδυνατίζουν. Πριν το μαγειρέψετε, κόψτε τα μπουκετάκια σε κομμάτια και αφήστε τα για περίπου 5 λεπτά. Αυτό επιτρέπει στα στοιχεία που εμποδίζουν τον καρκίνο να σχηματιστούν πριν το μαγείρεμα.

Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι μια πηγή λυκοπενίου. Είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, που έχει αποδειχθεί σε μελέτες ότι μπορεί να βελτιώσει την υγεία του προστάτη. Η αντιοξειδωτική δράση της ντομάτας αυξάνεται, όταν υποβάλλεται σε επεξεργασία. Έτσι, η σάλτσα ντομάτας και η σούπα, προσφέρουν περισσότερη αντιοξειδωτική προστασία για τον προστάτη απ’ ό,τι η φρέσκια ντομάτα. Οι ερευνητές λένε ότι μια μερίδα ντομάτας κάθε ημέρα προστατεύει από τη βλάβη στο DNA που ενεργοποιεί τον καρκίνο του προστάτη.

Μανιτάρια

Τα ασιατικά μανιτάρια περιέχουν λεντινάνη, ένα είδος β-γλυκάνης που έχει επιδείξει αντικαρκινικές ιδιότητες. Τα ασιατικά μανιτάρια περιέχουν, επίσης, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ονομάζεται εργοθειόνη. Εχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες και προστατεύει όλα τα κύτταρα του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των κυττάρων του προστάτη.

Πράσινο τσάι

Η δύναμη του πράσινου τσαγιού έγκειται στις αντιοξειδωτικές ενώσεις που ονομάζονται κατεχίνες, που έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να καταστρέψουν ορισμένους ιούς και βακτήρια, να ενισχύσουν την ανοσία και να καταπολεμήσουν τον καρκίνο του προστάτη. Η έρευνα έχει δείξει ότι το πράσινο τσάι περιέχει πολυφαινόλες, που μπορούν να μειώσουν σημαντικά τα επίπεδα των βιοδεικτών για τον καρκίνο του προστάτη. Οι κατεχίνες του πράσινου τσαγιού μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν τους άνδρες που έχουν προκαρκινικές αλλοιώσεις του προστάτη. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνδρες που πίνουν τουλάχιστον 3 φλιτζάνια πράσινο τσάι την ημέρα έχουν μειωμένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη.

 Ρόδια

Τα ρόδια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και σε ένα φυτοθρεπτικό που ονομάζεται ελαγιτανίνη και είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για την προώθηση της υγείας του προστάτη. Οι μελέτες δείχνουν ότι το εκχύλισμα του ροδιού μπορεί να επιβραδύνει την παραγωγή των καρκινικών κυττάρων του προστάτη και να οδηγήσει τα κύτταρα να καταστρέψουν τους εαυτούς τους. Σε άλλες έρευνες έχει αποδειχθεί πως οι ελαγιτανίνες μπορούν να παρέμβουν στην ανάπτυξη νέων αιμοφόρων αγγείων που είναι σημαντικά για να θρέψουν τους όγκους του προστάτη.

Related Posts

Comments are closed.

« »