MENU
scale1

6 λόγοι που παίρνετε βάρος χωρίς να το καταλαβαίνετε

24 Ιουνίου 2017 • Διατροφή

Συμβαίνει σε όλους κάποια στιγμή. Πάνε να φορέσουν τα ρούχα τους και τα αισθάνονται ιδιαίτερα σφιχτά. Κι ας μην θεωρούν ότι έχουν κάνει κάτι που να δικαιολογεί τη συγκεκριμένη κατάσταση.

Κάποιες φορές, οι λόγοι που παίρνουμε βάρος είναι περισσότερο «πονηροί» απ’ ό,τι νομίζουμε. Γι’ αυτό, αν έχετε βάλει κιλά και δεν είστε σίγουροι γιατί, τσεκάρετε τα παρακάτω:

1. Μήπως είστε πολύ… trendy;

Στην διάρκεια των χρόνων, τα αυγά, οι υδατάνθρακες και τα λίπη, έχουν μετατραπεί από διατροφικούς ήρωες σε… εγκληματίες. Είναι πολύ εύκολο να αισθάνεται κανείς μπερδεμένος για το τι είναι υγιεινό και τι όχι, όταν αυτό αλλάζει από την μια στιγμή στην άλλη. Κάποιοι, βέβαια, χρησιμοποιούν αυτή την σύγχυση ως «άλλοθι» και δικαιολογία για να τρώνε ό,τι θέλουν.

Αλλά αν θέλετε να παρακολουθείτε πολύ στενά τις τάσεις των τροφίμων, μπορεί να καταλήξετε να σαμποτάρετε εσείς οι ίδιοι την υγεία σας.

Τι να κάνετε: Προσπαθήστε να ενημερωθείτε σφαιρικά για κάθε τι καινούργιο που θέλετε να δοκιμάσετε και ζητήστε τη συμβουλή γιατρού ή διαιτολόγου πριν το αποφασίσετε.

2. Εχετε ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο

Η ζωή είναι γεμάτη με αλλαγές. Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο, οι ηλικιωμένοι συγγενείς χρειάζονται φροντίδα, οι καριέρες περνούν από διάφορα στάδια. Ολα αυτά μπορεί να έχουν το «τίμημά τους». Ολες οι μεγάλες αλλαγές της ζωής, ακόμα και οι θετικές, προκαλούν στρες, άγχος και πολύ συχνά μάς κάνουν να τρώμε παραπάνω απ’ ό,τι συνηθίζαμε.

Τι να κάνετε: Στις μεγάλες αλλαγές που επηρεάζουν τη ζωή, το κλειδί δεν είναι η δίαιτα. Είναι η διαχείριση του άγχους. Η θεραπεία του άγχους μπορεί να βοηθήσει. Ενας τρόπος μπορεί να είναι ο βελονισμός.

3. Θα πρέπει να ξεγελάσετε το χρόνο

Οπως γνωρίζετε, όσο προχωρά η ηλικία, τόσο ο μεταβολισμός επιβραδύνει. Και ειδικά αν είστε γυναίκα που πλησιάζει στην εμμηνόπαυση, οι ορμονικές αλλαγές μπορεί επίσης να παίξουν το ρόλο τους. Σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν είστε, όμως, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να κρατήσετε τους αριθμούς στη ζυγαριά σας σταθερούς.

Τι να κάνετε: Επιστρέψτε σε λύσεις δοκιμασμένες στο χρόνο, όπως η άσκηση. Είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να διατηρήσετε το βάρος σας σταθερό. Αν έχετε μόνο μερικά κιλά να κάψετε, ο συνδυασμός άσκησης και μείωσης θερμίδων θα πρέπει να έρθει και πάλι στο προσκήνιο για εσάς, αν δεν θέλετε να δείτε την περίμετρο της μέσης σας να αυξάνεται.

4. Δεν κοιμάστε αρκετά

Είναι γεγονός. Οι άνθρωποι που στερούνται τον ύπνο τρώνε περισσότερο. Επιπλέον, όταν δεν κοιμούνται αρκετά, έχουν την τάση να κάνουν κακές διατροφικές επιλογές, καταναλώνοντας αμυλούχα και λιπαρά τρόφιμα που είναι γεμάτα θερμίδες.

Τι να κάνετε: Προσπαθήστε να ξεκουράζεστε τη νύχτα και επιτρέψτε σε παλαιότερες καλές συνήθειες ύπνου. Πηγαίνετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ, αποφύγετε την καφεΐνη αργά το βράδυ και κρατήστε την κρεβατοκάμαρά σας μόνο για ύπνο και για σεξ, χωρίς τεχνολογικές συσκευές μέσα σ’ αυτήν, να αποσπούν την προσοχή σας.

5. Χάνετε μύες

Από την ηλικία των 30 και μετά οι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μυϊκή μάζα κάθε χρόνο. Μπορεί να συμβαίνει σταδιακά αλλά σίγουρα επιβαρύνει τον οργανισμό και προσθέτει βάρος.

Τι να κάνετε: Καταπολεμήστε το. Κάντε ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης. Ασχοληθείτε με τη γιόγκα που χρησιμοποιεί το βάρος του σώματος ως αντίσταση και χτίζει τους μύες.

6. Χρειάζεστε νέα στρατηγική

Εχετε πιθανώς χάσει βάρος μετρώντας θερμίδες, υδατάνθρακες, λιπαρά. Αλλά αυτού του είδους οι δίαιτες μπορεί να αποτύχουν. Οι δίαιτες πολλές φορές συνδέονται με την αύξηση του σωματικού βάρους με την πάροδο του χρόνου. Αυτό συμβαίνει επειδή μπορεί να πάρετε πίσω τα κιλά που χάσατε, αμέσως μόλις σταματήσετε τη δίαιτά σας.

Τι να κάνετε: Απαλλαγείτε από τυχόν άκαμπτους κανόνες διατροφής. Αντί γι’ αυτό παρατηρήστε πότε πεινάτε και πότε αισθάνεστε χορτάτοι και αφήστε αυτή την παρατήρηση να κατευθύνει τον τρόπο που τρώτε. Μην ξεχνάτε, επίσης, τις θερμίδες που έχουν τα ποτά. Προσθέτουν πολύ παραπάνω, οπότε ίσως είναι καλύτερα να πίνετε σκέτο νεράκι που έχει μηδέν θερμίδες.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »