MENU
plate

6 ενδείξεις ότι η δίαιτά σας είναι ακραία

10 Φεβρουαρίου 2017 • Διατροφή

Η διαρκής πείνα δεν είναι το μόνο σημάδι πως το σχέδιό σας για την απώλεια βάρους έχει πια περάσει σε ένα δυνητικά επικίνδυνο έδαφος. Υπάρχουν κι άλλες ενδείξεις που μαρτυρούν ότι έχετε ξεπεράσει προ πολλού τα όρια.

Αρκεί, βέβαια, να είστε σε θέση να τις αναγνωρίσετε…

Αν αρχίσατε πρόσφατα μια δίαιτα, ελέγξτε τα σημάδια που θα μπορούσαν να βλάψουν την υγεία σας και να οδηγήσουν σε αποτυχία τα σχέδιά σας:

1. Το ενεργειακό σας επίπεδο… σέρνεται

Eίναι ένα ξεκάθαρο σημάδι ότι η πρόσληψη των θερμίδων σας είναι εξαιρετικά χαμηλή: Δεν έχετε «καύσιμα» και είστε κουρασμένες όλη την ώρα. Ο γενικός κανόνας είναι πως οι γυναίκες χρειάζονται τουλάχιστον 1.200 έως 1.400 θερμίδες την ημέρα μόνο για να διατηρήσουν υγιή τη λειτουργία του μεταβολισμού, αλλά κάποια στιγμή μπορεί να χρειαστούν και περισσότερες. Επομένως, αν εσείς σέρνεστε, αυτό είναι ένα σημάδι ότι μπορεί να χρειαστείτε επιπλέον πρόσληψη θερμίδων.

2. Σκέφτεστε τι τρώτε 24 ώρες το 24ωρο

Αν διατηρείτε συνεχώς στο κεφάλι σας λογαριασμό με το τρέχον σύνολο της πρόσληψης των θερμίδων σας και σκέφτεστε συνεχώς τα γεύματα που φάγατε ή που σκοπεύετε να φάτε, τότε μιλάμε για εμμονή. Μια δίαιτα θα πρέπει να είναι μια αλλαγή στον τρόπο ζωής μας που θα μας κάνει πιο προσεκτικούς. Δεν θα πρέπει όμως να είναι μια ψυχική κατάσταση που σας απομυζεί από ενέργεια ή κάτι που σας προκαλεί ψυχαναγκαστική συμπεριφορά.

3. Εχετε κόψει μια ολόκληρη ομάδα τροφίμων

Η… εξορία των υδατανθράκων ή άλλων κατηγοριών τροφών από το διαιτολόγιό σας πιθανότατα θα βοηθήσει να κατεβεί η ζυγαριά παρακάτω. Το πρόβλημα, όμως, είναι πως μ’ αυτόν τον τρόπο εσείς θα στερηθείτε ολόκληρες κατηγορίες θρεπτικών συστατικών ζωτικής σημασίας για τον οργανισμό σας, όπως για παράδειγμα τους σύνθετους υδατάνθρακες που θα σας έδιναν ενέργεια, ή βιταμίνες του συμπλέγματος βιταμινών Β, που θα κρατούσαν τη διάθεσή σας σταθερή. Χωρίς αυτές τις κατηγορίες τροφών η υγεία σας θα υποφέρει. Επιπρόσθετα, θα αισθανθείτε ότι στερείστε κι αυτό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην δίαιτά σας, αφού υπάρχει ο κίνδυνος κάποια στιγμή να βαρεθείτε τόσο πολύ που να τη διακόψετε.

4. Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε

Δεν είναι μόνο ότι ένα στομάχι που γουργουρίζει δεν σας επιτρέπει να κλείσετε μάτι. Είναι και ότι μια extreme δίαιτα δημιουργεί έλλειψη των απαιτούμενων θρεπτικών συστατικών που βοηθούν να έχετε έναν καλό ύπνο κάθε βράδυ.

5. Εχετε αναθεωρήσει το κοινωνικό σας πρόγραμμα

Ενα υγιές πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι αυτό που θα ταιριάξει σχεδόν σε κάθε περίσταση, είτε είστε στο σπίτι, είτε στο εστιατόριο με φίλους, είτε σε μια εκδήλωση, όπου σας περιμένει ένας μπουφές γεμάτος λιχουδιές. Το να αποφεύγετε τις εξόδους από φόβο μήπως παρασυρθείτε και φάτε παραπάνω είναι ένα σημάδι ότι η διατροφή σας είναι υπερβολικά περιοριστική και αυτό μακροπρόθεσμα μόνο κακό μπορεί να κάνει.

6. Η διάθεσή σας είναι σαν…  roller coaster

Ολοι γνωρίζουμε τι είναι να πεινάει κανείς. Αλλά ακόμα κι αν η όρεξή σας είναι προς το παρόν υπό έλεγχο, ο περιορισμός των θερμίδων θα καταστρέψει τις χημικές ουσίες του εγκεφάλου και αυτό με τη σειρά του μπορεί να σας ρίξει στην κατάθλιψη, το άγχος και τη νευρικότητα. Στο τέλος οι εναλλαγές της διάθεσής σας θα σας κουράσουν τόσο που θα σας υποχρεώσουν να εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας, με αποτέλεσμα να πάρετε πίσω τα κιλά που έχετε χάσει.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »