MENU
antioxi-food

6 αντιοξειδωτικές τροφές για τους μήνες του χειμώνα

14 Νοεμβρίου 2013 • Διατροφή

Το καλοκαίρι έχει τελειώσει προ πολλού, το φθινόπωρο διανύει τις τελευταίες του ημέρες και μπαίνοντας στο χειμώνα αναρωτιόμαστε πού θα βρούμε τα νόστιμα φρούτα που ήταν πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

′Η μήπως όχι; Η φύση έχει φροντίσει ώστε να υπάρχουν πηγές αντιοξειδωτικών και για τους χειμωνιάτικους μήνες κι ας μην είναι φρούτα.

Ας δούμε ποια είναι τα αντιοξειδωτικά που μπορούμε βρούμε τους χειμερινούς μήνες του χρόνου:

Μαύρο ρύζι

Γνωστό και ως «απαγορευμένο ρύζι» στην Αρχαία Κίνα, το μαύρο ρύζι έχει αποδειχθεί πρόσφατα πως είναι μια μεγάλη πηγή των ανθοκυανινών, ένα είδος αντιοξειδωτικών. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, μια κουταλιά μαύρο ρύζι έχει στην πραγματικότητα πολύ περισσότερα αντιοξειδωτικά από μια κουταλιά βατόμουρα. Το πίτουρο του μαύρου ρυζιού μπορεί να προστεθεί στα δημητριακά του πρωινού, τα κέικ, τα μπισκότα και άλλα ψημένα αγαθά, αποτελώντας έτσι έναν ανέξοδο τρόπο για να ενισχύσουμε την περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Μπαχαρικά και βότανα

Τα μπαχαρικά και τα βότανα είναι τα θαύματα της φύσης. Δεν είναι απλώς ικανά να φέρουν ζωή σε ένα πιάτο φαγητό, αλλά είναι παράλληλα γεμάτα από αντιοξειδωτικά. Παραδόξως, τα μπαχαρικά έχουν πολύ μεγαλύτερη ικανότητα απορρόφησης ριζών οξυγόνου (ORAC) ανά γραμμάριο απ’  ό,τι τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Κορυφαία στην σειρά είναι η κανέλα, το γαρίφαλο, η ρίγανη, η κουρκούμη, ο μαϊντανός, το τζίντζερ και το σκόρδο. Πράγματι οι δυνατότητες για τη χρήση τους είναι ατελείωτες.

Μαύρη σοκολάτα ή κακάο

Η αίσθηση της ικανοποίησης είναι η πιο κοινή αντίδραση των ανθρώπων μπροστά σε ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας. Από την αίσθηση μέχρι την γλυκόπικρη γεύση που προσφέρει είναι τόσο καλή που λίγοι άνθρωποι μπορούν να της αντισταθούν. Τα καλά νέα είναι ότι… καταβροχθίζοντας ένα μεγάλο κομμάτι μαύρης σοκολάτας, ή απολαμβάνοντας ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα ή κακάο μπορεί κανείς να προσθέσει στον οργανισμό του όλες τις κατεχίνες και φαινόλες (τύποι αντιοξειδωτικών) που είναι απαραίτητες κάθε μέρα.

Ροφήματα και ποτά

Αν και δεν είμαστε σε θέση να απολαύσουμε το χειμώνα τις μεγάλες ποικιλίες των νωπών φρούτων που απολαμβάνουμε το καλοκαίρι, εν τούτοις μπορούμε να επωφεληθούμε από τα ποτά που προέρχονται από φρούτα. Ενα ποτήρι κόκκινο κρασί την ημέρα είναι ένας γνωστός τρόπος να πάρετε φαινόλες, ενώ ο χυμός του σταφυλιού είναι ένας ακόμα, δεδομένου ότι έχει την υψηλότερη αντιοξειδωτική δράση μεταξύ 13 ανάλογων χυμών. Εάν επιθυμείτε ένα ζεστό ρόφημα, μπορείτε πάντα να υπολογίζετε στο πράσινο τσάι για να σας παρέχει μια αφθονία κατεχινών.

Φασόλια και φακές

Οι άνθρωποι συμφωνούν ομόφωνα ότι τα φασόλια και οι φακές είναι τα λιγότερο «λαμπερά» τρόφιμα στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Ομως, εκτός του ότι είναι μια τεράστια πηγή φυτικών ινών, φολικού οξέος και περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, τα πολύχρωμα φασόλια και οι φακές είναι επίσης καταπληκτικές πηγές αντιοξειδωτικών. Μισό φλιτζάνι φασόλια έχει περίπου την ίδια ποσότητα των αντιοξειδωτικών με αυτή που έχει το πράσινο τσάι.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί φαίνεται ότι εμφανίζονται μπροστά μας, όποτε γίνεται αναφορά στα οφέλη για την υγεία. Αυτά τα «μικρά θαύματα» γίνονται εξαιρετικά σνακ. Τα καρύδια αποτελούν μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών και στη βαθμολογία ORAC (μέτρηση απορρόφησης ριζών οξυγόνου) έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη από μισό φλιτζάνι χυμό ροδιού. Εχετε λοιπόν έναν επιπλέον λόγο να τα απολαύσετε.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »