MENU

5 χειμωνιάτικες τροφές κατά της κατάθλιψης

17 Ιανουαρίου 2018 • Διατροφή

Είναι χειμώνας και ανάλογα με το πού ζει κανείς νοιώθει κρύο ή παγωνιά, πολλές βροχές και ελάχιστο ήλιο. Αυτός ο καιρός είναι σύμφωνα με μελέτες ιδιαίτερα αγχωτικός και καταθλιπτικός.

Η κατάθλιψη στους ανθρώπους είναι πιο έντονη υπό αυτές τις καιρικές συνθήκες και αυτή την εποχή του χρόνου και επομένως η διατροφή μπορεί να παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην ενίσχυση της διάθεσης.

Τοποθετήστε στο πιάτο σας τις παρακάτω πέντε σούπερ τροφές για να ανεβείτε ψυχολογικά και να καταπολεμήσετε την κατάθλιψη.

1. Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο, τα σέσκουλα, βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Εχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο και ασβέστιο που βοηθούν το σώμα να ακολουθήσει σωστό κύκλο ύπνου, να καταπολεμήσει την κούραση των μυών και να ρυθμίσει τις ορμόνες του στρες, όλα ζωτικά στοιχεία για να έχει κανείς καλή διάθεση.

Καταναλώστε απαραιτήτως 1-2 φλιτζάνια λαχανικά σε καθημερινή βάση, ειδικά κατά τη διάρκεια του χειμώνα και θα δείτε πραγματική διαφορά. Καταναλώστε τα ωμά σε σαλάτες ή ελαφρά σοταρισμένα με ελαιόλαδο.

2. Μαυρομάτικα φασόλια

Η έλλειψη φυλλικού οξέος συνδέεται με την κατάθλιψη γι’ αυτό τα λαχανικά που το περιέχουν συστήνονται σε κάθε αντικαταθλιπτική φαρμακευτική αγωγή. Τα μαυρομάτικα φασόλια είναι μια σούπερ τροφή και αν τα συνδυάσετε με πράσινα λαχανικά θα έχετε έναν υγιή διατροφικό συνδυασμό πλούσιο σε φυλλικό οξύ.

3. Μανιτάρια

Ο χειμώνας είναι περίοδος αιχμής για τα μανιτάρια που είναι γεμάτα με δύο σημαντικές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, τη νιασίνη και τη ριβοφλαβίνη, που μπορούν να προωθήσουν την καλή διάθεση. Περιέχουν, επίσης, βιταμίνη D, η ανεπάρκεια της οποίας, σύμφωνα με μία ανασκόπηση 14 μελετών που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Psychiatry το 2013, σχετίζεται με την κατάθλιψη. Προσπαθήστε να καταναλώνετε μισό φλιτζάνι την ημέρα και να επιλέξετε περισσότερο τα άγρια μανιτάρια που περιέχουν περισσότερη βιταμίνη D.

4. Καρύδια

Τα καρύδια είναι από τους πιο σημαντικούς ξηρούς καρπούς, περιέχουν ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, είναι μια πολύ καλή πηγή λίπους και μπορούν να σας τονώσουν τη διάθεση. Μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να κοιμάστε καλύτερα. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2005 στο περιοδικό Nutrition, διαπίστωσε ότι τα καρύδια περιέχουν την ουσία μελατονίνη που προκαλεί ύπνο. Μπορείτε άφοβα να καταναλώσετε μια χούφτα καρύδια για να πάρετε όλα τα οφέλη (όχι παραπάνω, όμως, γιατί θα γυρίσει μπούμερανγκ).

5. Εσπεριδοειδή

Τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ είναι στην εποχή τους το χειμώνα και είναι μεγάλες πηγές φυλλικού οξέος και βιταμίνης C. Οι άνθρωποι που έχουν έλλειψη βιταμίνης C αισθάνονται συχνά κουρασμένοι ή πάσχουν από κατάθλιψη. Καταναλώστε ένα με δύο εσπεριδοειδή την ημέρα για μεγαλύτερο όφελος. Αν παίρνετε φάρμακα, ωστόσο, συζητήστε με το γιατρό σας, γιατί κάποια εσπεριδοειδή όπως το γκρέιπφρουτ αλληλεπιδρούν με κάποια φάρμακα.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »