MENU

5 τροφές που θα σας κρατήσουν αδύνατους

24 Νοεμβρίου 2017 • Διατροφή

milo

Δεν χρειάζεστε φανταχτερά σχέδια ή περίπλοκα διατροφικά προγράμματα για να είστε λεπτοί. Το μόνο που χρειάζεται είναι να κάνετε έξυπνες επιλογές τροφών, να είστε σωματικά ενεργοί και να ελέγχετε τις μερίδες σας.

Γι’ αυτό αντί να παλεύετε με δίαιτες, είναι προτιμότερο να φροντίσετε να επιλέγετε υγιεινά τρόφιμα. Και αν χρειάζεστε κάποιες «συστάσεις» για το ποια είναι αυτά, μπορείτε να ξεκινήσετε με τις πέντε παρακάτω επιλογές που αποτελούν μια πολύ καλή προσθήκη στην υγιεινή διατροφή, ενώ σας κρατάνε λεπτούς.

apples

1. Μήλα

Τα μήλα είναι μια καλή πηγή διαιτητικών ινών. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν όχι μόνο σε ένα υγιές πεπτικό σύστημα και στη μειωμένη χοληστερόλη, αλλά ωφελούν επίσης καθώς δεν περιέχουν πολλές θερμίδες και μπορούν να σας κρατήσουν χορτάτους για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Appetite διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που πρόσθεσαν τρία μήλα στα γεύματα της ημέρας έχασαν περισσότερο βάρος από εκείνες που πρόσθεσαν στη διατροφή τους τρία μπισκότα βρώμης, παρόλο που και τα δύο περιέχουν την ίδια ακριβώς ποσότητα διαιτητικών ινών.

Οπως αναφέρουν οι επιστήμονες, το μάσημα των τραγανών τροφών μπορεί να ξεγελάσει τον εγκέφαλο στέλνοντας σήματα κορεσμού και δίνοντας την εντύπωση ότι έχετε φάει περισσότερο απ’ όσο έχετε φάει στην πραγματικότητα.

almonds

2. Αμύγδαλα

Αν ψάχνετε για ένα νόστιμο σνακ, μια χούφτα αμύγδαλα θεωρείται πολύ καλή επιλογή. Μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν ξηρούς καρπούς τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα είχαν μεγαλύτερη ευκολία να διατηρήσουν το βάρος τους και να μην πάρουν τα κιλά που έχασαν σε σχέση με εκείνες που δεν έτρωγαν ξηρούς καρπούς.

Τα περίπου 30 γρ. αμύγδαλα έχουν μόνο 167 θερμίδες, ενώ συσκευάζουν περίπου 6 γρ. πρωτεΐνης και 3 γρ. φυτικές ίνες, θρεπτικά συστατικά που μπορούν αμφότερα να σας κάνουν να αισθάνεστε χορτάτοι. Επιπλέον, όπως τα μήλα, τα αμύγδαλα είναι τραγανά και απαιτούν πολλή μάσηση, έτσι ώστε, να σας κάνουν επίσης να νιώθετε σαν να έχετε φάει περισσότερο από αυτό που έχετε φάει στην πραγματικότητα και να νοιώθετε έτσι χορτάτοι.

salmon

3. Σολομός

Εάν δεν είστε βέβαιοι για τα ψάρια, δεν υπάρχει λόγος να φοβάστε. Τα θαλασσινά μπορούν να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Και υπάρχουν ενδείξεις ότι το λίπος σε τροφές όπως ο σολομός μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα κορεσμού. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό International Journal of Obesity, διαπίστωσε ότι εκείνοι που έτρωγαν σολομό μερικές φορές την εβδομάδα, έχασαν περίπου δύο κιλά περισσότερο από εκείνους που δεν συμπεριελάμβαναν θαλασσινά στα γεύματά τους.

Και παρά το ότι ο σολομός είναι λιπαρό ψάρι, βρίσκεται χαμηλά σε ό,τι αφορά τις θερμίδες. 90 γραμμάρια σολομού έχουν μόνο 175 θερμίδες. Συν το ότι ο σολομός αποτελεί μια πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών και ωφέλιμων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

eggs

4. Αυγά

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η πρωτεΐνη, όπως και οι φυτικές ίνες, έχει εντυπωσιακές ιδιότητες σε ό,τι αφορά τον κορεσμό.

Η έρευνα έχει δείξει ότι η κατανάλωση αυγών στο πρωινό μπορεί να σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε την αύξηση του βάρους. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2008 στο περιοδικό International Journal of Obesity, διαπίστωσε ότι εκείνοι που έτρωγαν στο πρωινό τους ένα αυγό για πέντε ημέρες την εβδομάδα έχασαν 65% περισσότερο βάρος από εκείνους που κατανάλωναν ένα κουλούρι κάθε πρωί.

Και παρά το γεγονός ότι η πρωτεΐνη πιθανότατα σάς χορταίνει όποια στιγμή της ημέρας κι αν την καταναλώσετε, εντούτοις έχει καλύτερα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την αίσθηση του κορεσμού αν την καταναλώσετε το πρωί.

tomatoes

5. Ντομάτες

Είναι αλήθεια ότι τα περισσότερα λαχανικά είναι κατάλληλα για μια υγιεινή διατροφή. Μη αμυλούχα λαχανικά, ιδίως καρότα, σέλινο, σπανάκι, είναι γεμάτα με φυτικές ίνες. Οπως και άλλες τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την αίσθηση του κορεσμού.

Δεν είναι, όμως, δυνατό να τρώει κανείς μόνο μη αμυλούχα λαχανικά. Σε τελική ανάλυση πόσα καρότα μπορεί να φάει χωρίς να αισθανθεί την ανάγκη να τα βουτήξει σε μια σάλτσα;

Υπάρχουν πολλά λαχανικά που μπορούν να σας βοηθήσουν να μείνετε λεπτοί και η ντομάτα είναι μία από τις καλύτερες επιλογές, επειδή εκτός των άλλων είναι και νόστιμη. Ενα φλιτζάνι μαγειρεμένες κόκκινες ντομάτες περιέχει μόλις 43 θερμίδες αλλά η γεύση που σας προσφέρει είναι εξίσου καλή με κάποια άλλη τροφή υψηλής θερμιδικής αξίας.

Αυτό είναι λοιπόν κατά το ήμισυ το μυστικό για να φάτε τροφές υγιεινές και νόστιμες και να παραμείνετε αδύνατοι. Το καλό είναι ότι αυτές υπάρχουν. Το ακόμα καλύτερο πως δεν είναι οι μόνες. Μπορείτε με τον καιρό να ανακαλύψετε κι άλλες συμπληρώνοντας το διατροφικό σας μενού και διευρύνοντας τις επιλογές σας προς όφελος της σιλουέτας και της υγείας σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »