MENU
children-playing

5 συχνά διατροφικά προβλήματα στα παιδιά

22 Ιανουαρίου 2015 • Παιδί - Εφηβος

Οι διαιτητικές και θρεπτικές απαιτήσεις των παιδιών διαφέρουν από εκείνες των ενηλίκων, επειδή αυτά βρίσκονται στην ανάπτυξη. Τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα στην ανάπτυξη είναι ζωτικής σημασίας για τα παιδιά.

Τα πιο συχνά προβλήματα διατροφής σχετίζονται με τα προβλήματα ανάπτυξης του παιδιού, την άρνησή του να φάει κάποια συγκεκριμένα φαγητά, τις αλλεργίες ή τη δυσανεξία του οργανισμού του σε κάποια άλλα, την σιδηροπενική αναιμία και την ανεπάρκεια της βιταμίνης D.

1. Προβλήματα στην ανάπτυξη

Τα προβλήματα της ανάπτυξης του παιδιού αναφέρονται στο γεγονός ότι το ύψος ή το σωματικό βάρος του δεν είναι σύμφωνα με των άλλων παιδιών της ίδιας ηλικίας. Τα παιδιά μπορεί να φαίνονται πολύ μικρότερα από τα άλλα και η φυσιολογική ανάπτυξη, όπως είναι η εφηβεία, μπορεί να καθυστερήσει. Και μπορεί η αργή ανάπτυξη να είναι ένα σύμπτωμα άλλων ιατρικών καταστάσεων, όπως διάφορες χρωμοσωμικές ανωμαλίες, χρόνιες λοιμώξεις, χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση, ωστόσο μπορεί να παίξει επίσης ρόλο η διατροφή του παιδιού. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ενθαρρυνθεί μια ισορροπημένη διατροφή με πρωτεΐνες, φρούτα και λαχανικά.

2. Αρνηση να φάει ορισμένα τρόφιμα

Η άρνηση λήψης ορισμένων συγκεκριμένων τροφίμων έχει μεγάλη συμβολή στην κακή διατροφή των παιδιών. Είτε πρόκειται για απέχθεια σε ορισμένες υφές, χρώματα και γεύσεις, είτε πρόκειται για το γεγονός ότι κάποια παιδιά είναι απλώς επιλεκτικά, το αποτέλεσμα είναι πως το παιδί αρνείται να φάει μια ποικιλία τροφών και περιορίζεται σε ένα μόνο ή σε τρόφιμα μιας συγκεκριμένης ομάδας τροφών. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να θεσπίσετε κανόνα στο σπίτι, σύμφωνα με τον οποίο το παιδί θα πρέπει τουλάχιστον να δοκιμάζει κάθε φαγητό που βρίσκεται στο πιάτο του, ως έναν καλό τρόπο αρχικής επίλυσης του προβλήματος. Οι διατροφικές συνήθειες αλλάζουν με το χρόνο και τελικά το παιδί σας θα αρχίσει να δοκιμάζει και άλλες τροφές.

3. Αλλεργίες και δυσανεξία

Οι τροφικές αλλεργίες μπορεί να είναι συχνές στα παιδιά, με πιο χαρακτηριστικές τα αυγά, το γάλα και τα φιστίκια. Η δυσανεξία στη γλουτένη και τη λακτόζη μπορεί επίσης να είναι ένας ακόμα παράγοντας. Εάν το παιδί σας έχει μια αλλεργία, αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει την ικανότητά του να πάρει ορισμένα θρεπτικά συστατικά. Για παράδειγμα, μια αλλεργία στο γάλα ή η δυσανεξία στη λακτόζη μπορεί να επηρεάσουν την πρόσληψη ασβεστίου του παιδιού σας. Αν έχει μια αλλεργία, συζητήστε με τον γιατρό σας για τα πιθανά θρεπτικά συμπληρώματα που μπορεί να τού είναι αναγκαία.

4. Ανεπάρκεια σιδήρου ή σιδηροπενική αναιμία

Η αναιμία είναι μια κατάσταση κατά την οποία το σώμα δεν έχει αρκετά υγιή ερυθρά αιμοσφαίρια. Μια διατροφή από την οποία απουσιάζει ο σίδηρος είναι η πιο πιθανή αιτία της αναιμίας και αυτό συμβαίνει συχνά σε μικρά παιδιά, συνήθως μεταξύ των ηλικιών 9 και 24 μηνών, χρονικό διάστημα κατά το οποίο η διατροφή τους αποτελείται από πολύ γάλα και όχι από πολύ πλούσια σε σίδηρο τρόφιμα. Το αγελαδινό γάλα μειώνει την ικανότητα του σώματος να απορροφήσει τον σίδηρο και μπορεί να προκαλέσει μια μικρή απώλεια ποσότητας αίματος από τα έντερα, η οποία μειώνει περαιτέρω τα ερυθρά αιμοσφαίρια. Τροφές πλούσιες σε σίδηρο περιλαμβάνουν κρέατα, ψάρια, πουλερικά, αυγά, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως ψωμιά και σταφίδες, αλλά πολλοί παιδίατροι συνηθίζουν να συνταγογραφούν συμπληρώματα σιδήρου.

5. Βιταμίνη D

Η έλλειψη βιταμίνης D θα μπορούσε να είναι ένα ακόμα πρόβλημα για το παιδί, ιδιαίτερα αν μένει σε εσωτερικούς χώρους και δεν εκτίθεται το δέρμα του στο ηλιακό φως. Η έλλειψη βιταμίνης D οδηγεί σε προβλήματα ανάπτυξης, όπως ραχίτιδα, αλλά τέτοιες καταστάσεις είναι σπάνιες στις ανεπτυγμένες χώρες και απαντώνται κυρίως στις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Οι γενικές κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν πως ένα παιδί μέχρι την συμπλήρωση ενός χρόνου ζωής θα πρέπει να προσλαμβάνει 400 ΙU και από ενός έτους μέχρι 18 θα πρέπει να προσλαμβάνει 600 ΙU βιταμίνης D. Πηγές της βιταμίνης D περιλαμβάνουν ορισμένα τρόφιμα, όπως ο τόνος, το σκουμπρί, το γάλα και τα διατροφικά συμπληρώματα, ενώ μία 15λεπτη έκθεση στο ηλιακό φως αρκεί για την πρόσληψη της καθημερινής απαραίτητης ποσότητας της εν λόγω βιταμίνης.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »