MENU
spicy

5 σημαντικοί λόγοι για να καταναλώσετε πικάντικα φαγητά

27 Απριλίου 2017 • Διατροφή

Για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να ανεχθούν τα πικάντικα φαγητά, το αίσθημα του καψίματος από την πιπεριά τσίλι φέρνει πόνο, ενώ για εκείνους που τα αγαπούν το ίδιο αίσθημα είναι αληθινή πανδαισία.

Αυτή η αίσθηση θερμότητας για τους λάτρεις των πικάντικων ισορροπεί ανάμεσα σε πόνο και ευχαρίστηση και είναι ακριβώς αυτό που βρίσκουν συγκλονιστικό.

Η χημική ουσία που προκαλεί την καυτερή, οδυνηρή αίσθηση, ονομάζεται καψαϊκίνη. Η καψαϊκίνη είναι πράγματι ερεθιστική, σε τέτοιο βαθμό που αποτρέπει τα ζώα από το να φάνε τις συγκεκριμένες τροφές. Προφανώς δεν αποτρέπει εμάς τους ανθρώπους που τις… καταβροχθίζουμε.

Πέρα όμως από την ευχαρίστηση υπάρχει και το θέμα της ωφέλειας για την υγεία. Και είναι γεγονός ότι τα πικάντικα τρόφιμα είναι πραγματικά ευεργετικά για την υγεία μας.

Ας δούμε τους 5 top λόγους για να τρώμε πικάντικα τρόφιμα:

Προστατεύουν τη βλεννογόνο του στομάχου

Πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η καυτερή πιπεριά ερεθίζει το στομάχι και προκαλεί γαστρικά έλκη. Αυτός ο μύθος έχει καταρριφθεί από μια σειρά ερευνών που έχει αποδείξει το αντίθετο. Οι ερευνητές σήμερα έχουν την πεποίθηση ότι η καψαϊκίνη πράγματι αναστέλλει την έκκριση οξέος και διεγείρει τα αλκάλια και τις εκκρίσεις βλέννας, καθώς επίσης τη ροή του αίματος στη βλεννογόνο του στομάχου που μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και επούλωση των ελκών. Εχετε αδύναμο στομάχι; Φάτε πικάντικο φαγητό!

Διατηρούν την καρδιά υγιή

Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πιπεριάς τσίλι τακτικά, μπορεί να βοηθήσει το καρδιαγγειακό σύστημα με περισσότερους από έναν τρόπους. Μια μελέτη Αυστραλών ερευνητών έδειξε ότι η τακτική κατανάλωση τσίλι για 4 εβδομάδες μειώνει την οξείδωση της LDL («κακής» χοληστερόλης) η οποία θεωρείται ότι συμβάλλει στην αρτηριοσκλήρυνση. Επιπλέον, μια κινεζική μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση τσίλι μπορεί να χαλαρώσει τα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων και να προλάβει την υπέρταση.

Βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου

Πολυάριθμες μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί για να εξετάσουν τις ιδιότητες της καψαϊκίνης σε σχέση με τον καρκίνο. Για παράδειγμα μια μελέτη που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 2010 από ερευνητές της Σχολής Ιατρικής Εντουαρντς στη Δυτική Βιρτζίνια υποστήριξε πως η καψαϊσκίνη μπορεί να αναστείλει τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων του πνεύμονα. Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι η καψαϊσκίνη μπορεί να προκαλέσει κυτταρικό θάνατο στα καρκινικά κύτταρα, αφήνοντας ανέπαφα τα υγιή.

Μειώνουν τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2

Σε μια μελέτη του 2009, μια ομάδα ερευνητών από την Ταϊλάνδη μέτρησαν στο αίμα των συμμετεχόντων τα επίπεδα του σακχάρου μετά από ένα γεύμα και ανακάλυψαν ότι ήταν χαμηλότερα στην ομάδα που έτρωγε πιπεριές τσίλι. Σε μια αυστραλιανή μελέτη, επίσης, οι ερευνητές έδειξαν ότι όταν το γεύμα περιείχε καυτερή πιπεριά χρειαζόταν λιγότερη ινσουλίνη για την μείωση του σακχάρου στο αίμα. Αυτό επιβεβαιώνει πως η απόλαυση της καυτερής πιπεριάς μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της υπερινσουλιναιμίας (υψηλά επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα), που είναι μια διαταραχή που συνδέεται με διαβήτη τύπου 2.

Μπορούν να αντικαταστήσουν το αλάτι στο μαγείρεμα

Ολοι μας ακούμε πως πρέπει να μειώσουμε την πρόσληψη του αλατιού στη διατροφή μας. Χρησιμοποιώντας τα μπαχαρικά, όπως κόκκινες πιπεριές τσίλι, πιπεριές καγιέν, jalapenos κ.λπ. μπορούμε να προσθέσουμε απόλαυση και έξαρση σε ένα «ήσυχο» πιάτο. Θα ξεχάσουμε την αλατιέρα όταν οι γεύσεις εκραγούν στο στόμα σαν πυροτεχνήματα.

Συμπέρασμα: Τώρα που γνωρίζετε πως η καυτερή πιπεριά μπορεί να σας βοηθήσει να προστατέψετε το στομάχι σας, το καρδιαγγειακό σας σύστημα και να βοηθηθείτε στην πρόληψη του καρκίνου και του διαβήτη, είναι σίγουρο ότι θα μπορέσετε να απολαύσετε τα πικάντικα φαγητά χωρίς ενοχές. Εάν δεν μπορείτε να χειριστείτε αυτή την «πύρινη φωτιά» προσπαθήστε να οικοδομήσετε σταδιακά τις αντοχές σας. Γάλα, γαλακτοκομικά προϊόντα και γιαούρτι μπορούν να σας βοηθήσουν να δροσιστείτε μετά από ένα πικάντικο γεύμα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »