MENU

5 πράγματα που σας αγχώνουν στο γυμναστήριο

4 Απριλίου 2014 • Fitness, Ασκηση

Οταν ανοίγετε την πόρτα και μπαίνετε στο λόμπι με την κάρτα μέλους στο χέρι, το γυμναστήριο σάς φαίνεται σαν ένας κόσμος γεμάτος δυνατότητες. Aισθάνεστε, μάλιστα, ότι αυτός ο κόσμος είναι δικός σας.

Μόλις, όμως, συνειδητοποιήσετε τη… θάλασσα των μηχανημάτων και των ανθρώπων που βρίσκονται μέσα σ’ αυτό, οι περισσότεροι από τους οποίους γνωρίζουν ήδη τι να κάνουν και πώς να το κάνουν, είναι αλήθεια πως κάποια ανησυχία σάς καταλαμβάνει. Αν λοιπόν μπαίνοντας για πρώτη φορά στο γυμναστήριο αισθάνεστε κάποιο φόβο ή ανασφάλεια δεν είστε οι μόνοι. Ηρθε, επομένως, η ώρα να «οικοδομήσετε» την εμπιστοσύνη σας.

Ελέγξτε ποια είναι τα πέντε πράγματα που υπονομεύουν την εμπιστοσύνη σας όταν μπείτε στο γυμναστήριο και δείτε πώς θα τα διορθώσετε.

1. Ελλειψη γνώσης

Το έχουμε νοιώσει όλοι μας. Είσαι στο γυμναστήριο, περιβάλλεσαι από διάφορα μηχανήματα που τα περισσότερα δεν γνωρίζεις τι ακριβώς κάνουν, βλέπεις μοχλούς, τροχαλίες, πόμολα, κόσμο να μετακινείται με αυτοπεποίθηση από το ένα στο άλλο. Αν δεν είναι αυτά αρκετά για να κλονίσουν την εμπιστοσύνη μας όταν μπούμε στο γυμναστήριο, τότε ποια είναι; Η λύση; Επενδύστε σε ένα-δυο γνωστά σας μηχανήματα την πρώτη φορά. Αφού κάνετε το πρόγραμμά σας ζητήστε από έναν γυμναστή να σας διδάξει πώς χρησιμοποιούν κάποια από τα υπόλοιπα. Ο εκπαιδευτής μπορεί να σας εξηγήσει τι κάνει το καθένα και ποιο μπορεί να χρησιμέψει περισσότερο στην περίπτωσή σας. Αν δεν θέλετε να ρωτήσετε με το «καλημέρα» τον γυμναστή, κάνετε δουλειά… ντετέκτιβ. Παρακολουθήστε τους άλλους (μην καρφώσετε βέβαια, το βλέμμα πάνω τους, να είστε διακριτικοί, είναι πολλοί αυτοί που δεν… τρελαίνονται όταν οι άλλοι τους βλέπουν να χύνουν ιδρώτα στο γυμναστήριο), δείτε τι κάνουν και δοκιμάστε το κι εσείς στη συνέχεια.

2. Ασυνέπεια

Γυμναστήριο σημαίνει συνέπεια. Αν θέλετε να δείτε αποτελέσματα, βέβαια. Ενας λόγος που κάποιοι άνθρωποι αισθάνονται άβολα στο γυμναστήριο, είναι επειδή νοιώθουν εκτός κλίματος. Οταν κάνετε κάποιες επισκέψεις και στη συνέχεια ξεχνάτε πού… βρίσκεται το γυμναστήριο (και κατά συνέπεια δεν γυμνάζεστε…) τότε είναι αδύνατο να αναπτύξετε ένα συνεπές πρόγραμμα και να παρακολουθείτε την πρόοδό σας. Επιπλέον, έτσι υπάρχει ο κίνδυνος να αισθάνεστε… φιλοξενούμενοι στο δικό σας γυμναστήριο. Η εμπιστοσύνη έρχεται με τη συνέπεια, τη συνήθεια, την άνεση και την οικειότητα. Μόνο όταν αυτά γίνονται σε τακτική βάση και αφού σταδιακά θα προσθέσετε βάρη, επιπλέον χιλιόμετρα ή μηχανήματα στο πρόγραμμά σας, θα δυναμώσετε και θα ανεβάσετε την αυτοπεποίθησή σας. Θα νοιώσετε ακόμα πιο σίγουροι, όταν το άτομο που βρίσκεται στη ρεσεψιόν αρχίζει να σας χαιρετά με το μικρό σας όνομα.

3. «Εργαλεία» προπόνησης

Οι άνθρωποι πρέπει να αισθάνονται άνετα με το δέρμα τους. Οσοι γυμνάζονται θα πρέπει να αισθάνονται άνετα με τη «στολή» γυμναστικής. Δεν σημαίνει αυτό ότι θα πρέπει να ξοδέψετε μια περιουσία για τον εξοπλισμό σας, ούτε ότι πρέπει να αγοράσετε τις πιο ακριβές και φανταχτερές φόρμες και παπούτσια. Θα πρέπει, όμως, να αισθάνεστε άνετα μέσα στη φόρμα σας και τα αθλητικά σας παπούτσια γιατί όσο πιο καλά αισθάνεστε, τόσο πιο καλά εκτελείτε το πρόγραμμα και επομένως έχετε αποτελέσματα. Σιγουρευτείτε ότι έχετε το σωστό είδος αθλητικών παπουτσιών, ότι φοράτε υλικά που απομακρύνουν τον ιδρώτα από το σώμα σας και αν είστε γυναίκα φροντίστε να φοράτε και ένα υποστηρικτικό αθλητικό σουτιέν. Ηρθε η ώρα να ξεφορτωθείτε όλα τα υπερμεγέθη και με κακή εφαρμογή βαμβακερά T-shirts και όλα τα στενά σορτς και να φορέσετε φόρμες λειτουργικές.

4. Εστιάζοντας στους άλλους

Οταν πάτε στο γυμναστήριο στις 7 το απόγευμα είναι εύκολο να χαθείτε ανάμεσα στις ορδές των ιδρωμένων «συναθλητών» σας. Αν σας αρέσει η φασαρία και η πολυκοσμία έχει καλώς. Αν, όμως, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην βρίσκετε ελεύθερο μηχάνημα για να κάνετε το πρόγραμμά σας ή αν πρέπει να περιμένετε με τις ώρες για να βρείτε σειρά στο ντους, τότε μάλλον έχουμε θέμα. Το γυμναστήριο, εξάλλου, είναι μια προνομιακή τοποθεσία για την ενόχληση, ή ακόμα και για τον εκφοβισμό ηθελημένα ή αθέλητα. Αν δεν νοιώθετε καλά με το σώμα σας και δίπλα σας κυκλοφορούν κορμάρες, ή ακόμα χειρότερα αν νοιώθετε ότι κάποιος σας σχολιάζει (ο εκφοβισμός που λέμε παραπάνω), είναι σίγουρο ότι δεν θα καταφέρετε να συγκεντρωθείτε στο πρόγραμμά σας και σταδιακά το γυμναστήριο θα σας γίνει μαρτύριο. Πώς μπορείτε να λύσετε αυτό το θέμα; Εύκολα. Μπορείτε να πάτε στο γυμναστήριο σε άλλες ώρες από τις «ώρες αιχμής». Βρείτε μια ώρα που σας βολεύει, τσεκάρετε ότι εκείνη την ώρα δεν γίνεται «χαμός» στο γυμναστήριο, προετοιμάστε το πρόγραμμά σας, πηγαίνετε και «χτυπηθείτε» όσο θέλετε στα μηχανήματα σχεδόν μόνοι σας και με την άνεσή σας. Ενα άδειο γυμναστήριο, «καθαρίζει» περισσότερο και το μυαλό.

5. «Μένετε» στην άνεσή σας

Το γυμναστήριο μπορεί να γίνει ένα εντελώς ξένο έδαφος, ειδικά αν είστε νέοι σ’ αυτό και συχνά σε μια τέτοια περίπτωση είναι αρκετά «δελεαστικό» να μείνουμε σ’ αυτά που ξέρουμε. Ετσι όμως δεν προχωράμε. Ναι, μπορεί μένοντας σ’ αυτά που ξέρουμε να βγάζουμε το πρόγραμμά μας πιο εύκολα, αλλά αυτό δεν θα μας βοηθήσει να κάνουμε το «βήμα παραπάνω». Ποιο είναι το πρώτο βήμα για την πρόοδο; Να δοκιμάσετε μια νέα κατηγορία ασκήσεων ή μηχανημάτων. Τα περισσότερα γυμναστήρια έχουν μια ευρεία ποικιλία κατηγοριών που ξεκινούν από το ποδήλατο και φτάνουν μέχρι το kickboxing. Τα μαθήματα είναι ένας καλός τρόπος να μάθετε νέες ασκήσεις που μπορείτε στη συνέχεια να ενσωματώσετε στο πρόγραμμά σας. Ετσι, δεν θα βαρεθείτε κάνοντας συνεχώς τα ίδια και τα ίδια. Παράλληλα, αυτός είναι ένας καλός τρόπος να συναντήσετε κόσμο. Πολλοί άνθρωποι συνηθίζουν να πηγαίνουν στο γυμναστήριο την ίδια ώρα με έναν φίλο ή φίλη. Αν βλέπετε θετικά αυτή την περίπτωση και τη βλέπουν και οι φίλοι σας, κάντε το ίδιο. Η ώρα θα περνάει πολύ πιο ευχάριστα και θα «χτίζετε» σώμα συντροφιά με το παρεάκι σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »