MENU
watermelon

5 πράγματα που δεν γνωρίζατε για το καρπούζι

2 Ιουλίου 2014 • Διατροφή

Δεν υπάρχει άλλο φρούτο που να «φωνάζει» τόσο πολύ ότι είμαστε στο καλοκαίρι από το καρπούζι. Η αναζωογονητική του γλυκύτητα και το ζωντανό του χρώμα προσθέτει φως στο πιάτο και τον ουρανίσκο.

Το καρπούζι, όμως, σημαίνει πολύ περισσότερα πράγματα από γεύση και φως. Εχει τεράστια οφέλη για την υγεία. Ενα φλιτζάνι (152 γρ.) καρπούζι με μόλις 46 θερμίδες προσφέρει το 20% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης της βιταμίνης C και το 17% της βιταμίνης Α. Και έχει κι άλλο…

Το καρπούζι περιέχει φυτικές ίνες, που βοηθούν στην υγεία του πεπτικού συστήματος, καθώς επίσης και κάλιο, ένα μέταλλο που βοηθά στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε χαμηλά επίπεδα.

Διαβάστε παρακάτω πέντε ακόμα οφέλη της υγείας από το καρπούζι που πιθανόν δεν γνωρίζατε:

1. Eχει περισσότερο λυκοπένιο από ντομάτες

Ενα μόλις φλιτζάνι καρπούζι περιέχει μιάμιση φορά περισσότερο λυκοπένιο από μια μεγάλη φρέσκια ντομάτα (6 mg έναντι 4 mg της ντομάτας). Το γεγονός αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την υγεία, καθώς το λυκοπένιο θεωρείται ότι ενεργεί ως ένα σούπερ αντιοξειδωτικό, που σταματά τις ελεύθερες ρίζες από τις βλάβες που προκαλούν στα κύτταρα, ενώ παράλληλα καθαρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ερευνες έχουν δείξει πως το λυκοπένιο που συνήθως το συναντάμε στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά μπορεί ακόμα να βοηθήσει στην καταπολέμηση των καρδιακών παθήσεων και διαφόρων τύπων καρκίνου.

Συμβουλή: Για να διατηρήσετε τα περισσότερα αντιοξειδωτικά αυτής της σούπερ τροφής, αποθηκεύστε το καρπούζι σας σε θερμοκρασία δωματίου πριν το κόψετε.

2. Ο χυμός του ανακουφίζει τους μυϊκούς πόνους

Μια ισπανική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of Agricultural and Food Chemistry, διαπίστωσε ότι η κατανάλωση χυμού καρπουζιού μπορεί πραγματικά να είναι αρκετά χαλαρωτική, μετά από μια εξαντλητική προπόνηση. Οι αθλητές που κατανάλωναν χυμό καρπουζιού μία ώρα πριν την άσκηση, είχαν λιγότερους μυϊκούς πόνους και χαμηλότερο καρδιακό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι το καρπούζι περιέχει κιτρουλίνη, μια ουσία συνδεδεμένη με την βελτίωση της λειτουργίας των αρτηριών και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Στην πραγματικότητα η ικανότητα που έχει να χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία, οδήγησε τους ερευνητές να πουν ότι έχει αποτελέσματα ανάλογα του… Viagra.

3. Είναι φρούτο και λαχανικό μαζί

Οπως τα περισσότερα φρούτα, το καρπούζι είναι το προϊόν ενός σποροπαραγωγικού φυτού και έχει ως υπογραφή του τη γλυκιά του γεύση. Ομως, μπορεί να αναχθεί στην οικογένεια του σκουός, του κολοκυθιού και του αγγουριού, που ανήκουν στην οικογένεια των Κολοκυνθοειδών (Cucurbitaceae). Στο καρπούζι μπορείτε να φάτε ακόμα και τη φλούδα. Εχει δηλαδή διπλή φύση.

4. Είναι γεμάτο με νερό

Αν μιλάμε για κάποια τροφή με σοβαρή δύναμη ενυδάτωσης δε μπορεί να μην έρθει στο μυαλό μας το καρπούζι που διαθέτει 91,5% νερό. Αυτό είναι σπουδαία υπόθεση, καθώς όλοι γνωρίζουμε πόσο κακό μπορεί να προκαλέσει η αφυδάτωση στην υγεία μας. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο Τhe Journal of Nutrition διαπίστωσε ότι οι γυναίκες με ήπια αφυδάτωση, υποφέρουν από πονοκεφάλους, δυσκολία συγκέντρωσης και κακή διάθεση. Ενας ακόμα λόγος λοιπόν για να καταναλώσει κανείς καρπούζι.

5. Υπάρχει μια κίτρινη ποικιλία

yellow

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι  υπάρχει καρπούζι που δεν είναι κόκκινο εσωτερικά, αλλά είναι γεγονός. Υπάρχει μια κίτρινη ποικιλία, το καρπούζι Yellow Crimson που έχει κίτρινο εσωτερικό και σάρκα με γεύση γλυκιά σαν μέλι. Εξωτερικά είναι εντελώς ίδιο με το κανονικό καρπούζι σε τέτοιο βαθμό που αν τα βλέπατε και τα δύο στο μανάβικο δεν θα μπορούσατε να ξεχωρίσετε ποιο είναι ποιο.

Απλά να έχετε υπόψιν σας πως κανείς δεν ξέρει πραγματικά ποια είναι η θρεπτική αξία της κίτρινης ποικιλίας, καθώς οι περισσότερες έρευνες που έχουν γίνει αφορούν το κόκκινο καρπούζι.

Διαβάστε επίσης:

Kαρπούζι, ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »