MENU
-coffee-

5 λόγοι για τους οποίους ο καφές είναι καλός

24 Δεκεμβρίου 2016 • Διατροφή

Μήπως χρειάζεστε κάθε πρωί ένα «τράνταγμα» από τον καφέ για να μπορέσετε να λειτουργήσετε;  Είστε απ’ αυτούς που δεν μπορούν να ξεκινήσουν κάποια δουλειά αν δεν πιουν πρώτα μια γενναία ποσότητα καφέ;

′Η μήπως απ’ αυτούς που πίνετε καφέ ακόμα και αργά το βράδυ όταν θέλετε να σας κρατήσει ξύπνιους, προκειμένου να τελειώσετε μια εργασία; Ο μέσος Ελληνας αγαπάει πολύ τον καφέ, πίνει περίπου 3 φλιτζάνια την ημέρα και δεν σκοπεύει να αλλάξει αυτές τις συνήθειές του.

Κατά καιρούς, όμως, ο καφές έχει κατηγορηθεί για πολλά και δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που υπόκεινται σε περιορισμούς, όσον αφορά την κατανάλωσή του. Για κάθε έρευνα όμως που τον στήνει στο εδώλιο υπάρχουν άλλες τόσες που κάνουν λόγο για τα οφέλη του.

Ας δούμε λοιπόν και αυτές τις έρευνες που υποστηρίζει πως ο οργανισμός μπορεί να ωφεληθεί από την κατανάλωση του καφέ.

1. Μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Η μέτρια κατανάλωση του καφέ σχετίζεται με μειωμένα ποσοστά διαβήτη τύπου 2. Ενώ η ακριβής αιτία που συμβαίνει αυτό είναι ακόμα υπό μελέτη, υπάρχει μια υπόθεση ότι υπεύθυνα γι’ αυτό είναι εν μέρει τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται μέσα στον καφέ. Το Νοέμβριο του 2011 εντοπίστηκαν δύο συστατικά του καφέ, το καφεϊκό οξύ και το χλωρογενικό οξύ που αναστέλλουν το σχηματισμό των αναδιπλωμένων hIAPP (αμυλοειδή πολυπεπτίδια των νησιδίων του παγκρέατος) τα οποία συνδέονται με την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2. Το 2011 γερμανική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Molecular Nutrition & Food Research διαπίστωσε ότι ο σκούρος καβουρδισμένος καφές ήταν πιο αποτελεσματικός στην βελτίωση της αντιοξειδωτικής κατάστασης των ερυθρών αιμοσφαιρίων του αίματος σε υγιείς εθελοντές, συγκριτικά με τον ελαφρά καβουρδισμένο καφέ. Επιπλέον φαίνεται πως τόσο ο συμβατικός (με καφεΐνη) όσο και ο ντεκαφεϊνέ καφές έχουν ευεργετική δράση στα λιποκύτταρα και τη λειτουργία του ήπατος, όπως αναφέρθηκε από ερευνητές του Χάρβαρντ σε ένα άρθρο του Journal Nutrition.

2. Mειώνει τον κίνδυνο της νόσου του Aλτσχάιμερ

Η καφεΐνη στον καφέ φαίνεται να παρεμβαίνει στην παραγωγή μη φυσιολογικών πρωτεϊνών του εγκεφάλου που συνήθως συνδέονται με την ανάπτυξη της νόσου του Αλτσχάιμερ. Σε μελέτες που έγιναν σε ζώα, η καφεΐνη αποδείχθηκε πως αναστρέφει τη γνωστική δυσλειτουργία και μειώνει τα επίπεδα αυτών των πρωτεϊνών.

Φινλανδοί ερευνητές σε ένα άρθρο τους στο περιοδικό Journal of Alzheimer’s Disease ανέφεραν πως 3-5 φλιτζάνια καφέ την ημέρα στα μέσα της ζωής σχετίστηκαν με μείωση του κινδύνου άνοιας ή νόσου του Αλτσχάιμερ αργότερα σε ποσοστό 65%. Παράλληλα, σε μια μελέτη από το UCLA στην ίδια επιθεώρηση αναφέρθηκε πως η μακροχρόνια κατανάλωση καφέ ή τσαγιού συσχετίστηκε με μετρίως μειωμένα ποσοστά της γνωστικής έκπτωσης μεταξύ των ηλικιωμένων γυναικών.

3. Μειώνει τον κίνδυνο της νόσου του Πάρκινσον

Ενώ ο μηχανισμός που διέπει τα προστατευτικά αποτελέσματα του καφέ σε ό,τι αφορά την νόσο του Πάρκινσον δεν είναι ακόμα γνωστός, τα ευρήματα από διάφορες μελέτες είναι συνεπή στην αναφορά τους ότι η κατανάλωση του καφέ συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης της συγκεκριμένης νόσου.

4. Ενισχύει την αθλητική απόδοση

Μια μέτρια ποσότητα του καφέ πριν από την άσκηση έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση, τόσο της απόδοσης, όσο και της αντοχής. Το 2008 σε ένα άρθρο του, το περιοδικό Journal of Applied Physiology, Nutrition and Metabolism αναφέρθηκε στην πρόσληψη 200mg-800mg καφεΐνης την ημέρα από μερικούς από τους κορυφαίους Καναδούς αθλητές, που προήλθε κυρίως από τον καφέ. (Ενας τυπικός σπιτικός καφές περιέχει περίπου 130mg καφεΐνης ανά φλιτζάνι).

5. Είναι μηδενικής ή χαμηλής θερμιδικής αξίας

Ο καφές είναι μακράν πολύ καλύτερη και λιτή επιλογή απ’ ό,τι αν φάει κανείς ένα κομμάτι κέικ ή μερικές καραμέλες. Από τη στιγμή που ο μαύρος καφές δεν έχει καθόλου θερμίδες, οποιεσδήποτε πρόσθετες θερμίδες πάρετε, εξαρτώνται από το πώς θα τον συνοδέψετε.

Συμπέρασμα

Δεδομένου ότι ο καφές είναι ένα ρόφημα που προέρχεται από κάποιο φυτό, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι υπάρχουν οφέλη από την κατανάλωσή του. Αυτά προκύπτουν από το γεγονός ότι ως φυτικής προέλευσης προσφέρει κάποια αντιοξειδωτικά για το σώμα. Ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να καθορίσει κανείς σε τι ποσότητα πρέπει να τον καταναλώσει και σίγουρα τα οφέλη του δεν μπορούν να αποτελέσουν δικαιολογία για να πίνει κανείς ανεξέλεγκτα καφέ. Αν πίνετε ήδη τακτικά καφέ, μπορείτε να συνεχίσετε να τον απολαμβάνετε με μέτρο και να είστε προσεκτικοί στο πώς τον συνοδεύετε. Αν δεν πίνετε καφέ, τότε τα φρούτα και τα λαχανικά παραμένουν η καλύτερη πηγή αντιοξειδωτικών στη δική σας διατροφή.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »