MENU
blueberries

5 λόγοι για να τρώτε περισσότερα blueberries

4 Ιουλίου 2014 • Διατροφή

Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως τα μικρά αυτά μπλε θαύματα μπορούν να προσφέρουν τόσο πολλά οφέλη για την υγεία, όπως είναι πραγματικότητα πως τα μπλε μούρα ή blueberries αποτελούν μία σούπερ τροφή.

Ενα φλιτζάνι blueberries έχει μόνο 84 θερμίδες και περιέχει το 24% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας της βιταμίνης C, καθώς και 114 mg καλίου.

Αν όμως αυτό δεν σας αρκεί για να καταναλώσετε τα μπλε μούρα, ρίξτε μια ματιά σε πέντε ακόμα ευεργετικές τους ιδιότητες:

1. Kάνουν καλό στην κύστη

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Agricultural and Food Chemistry, διαπίστωσε ότι τα blueberries όπως και τα cranberries περιέχουν ειδικές ενώσεις που εμποδίζουν τα βακτήρια να πολλαπλασιάζονται και να προσκολλώνται στα τοιχώματα της ουροδόχου κύστης. Είναι ιδιαίτερα καλά στο να αποκρούουν τις επιθέσεις του E. coli, ενός βακτηρίου-υποκινητή πολλών λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Αν έχετε ουρολοιμώξεις και δεν αγαπάτε το χυμό cranberry, προσπαθήστε να τρώτε περισσότερα μπλε μούρα, για να σας βοηθήσουν να κρατήσετε την κύστη σας μακριά από λοιμώξεις.

2. Προφυλάσσουν από τον καρκίνο

Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς πήραν τα blueberries το μπλε τους χρώμα; Είναι επειδή είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, ένα είδος αντιοξειδωτικών που έχει αποδειχθεί ότι καταπολεμούν τον καρκίνο με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Στην μελέτη που αναφέρθηκε παραπάνω, διαπιστώθηκε επίσης πως οι ανθοκυανίνες ήταν σε θέση να σταματήσουν την ανάπτυξη του προστάτη και του καρκίνου του ήπατος σε κύτταρα ποντικών.

3. Ενισχύουν το πνεύμα και τη μνήμη

Μια άλλη αντιοξειδωτική ουσία που βρίσκεται στα μπλε μούρα είναι τα φλαβονοειδή. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει πως οι ενώσεις αυτές μπορούν να βελτιώσουν τη μάθηση και τη γνώση. Μια μελέτη στο περιοδικό Annals of Neurology διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερα μπλε μούρα, είχαν καθυστερήσει τη γνωστική εξασθένηση κατά 2,5 χρόνια. Τα blueberries μπορούν να κάνουν θαύματα με τα μνήμη σας, καθώς μεγαλώνετε.

4. Μειώνουν τη φλεγμονή

Η φλεγμονή των αρτηριών είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για την υγεία της καρδιάς. Αν υπάρξει φλεγμονή, οι αρτηρίες αρχίζουν να στενεύουν, αυξάνοντας την πιθανότητα να συμβεί απόφραξη. Μόλις αρχίσει να δημιουργείται πλάκα αναπτύσσεται αθηροσκλήρωση, που μπορεί να οδηγήσει σε άλλες καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα blueberries καταπολεμούν τη φλεγμονή. Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Molecular Nutrition & Food Research διαπίστωσε ότι τα μπλε μούρα μπορούν να καταστείλουν την παραγωγή των πρωτεϊνών που πυροδοτούν τη φλεγμονή.

Μια πιο πρόσφατη μελέτη από την Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ ανέφερε ότι η κατανάλωση τριών ή περισσότερων μερίδων από μπλε μούρα και φράουλες την εβδομάδα θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο των γυναικών για καρδιακή προσβολή κατά το 1/3. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι ανθοκυανίνες βοηθούν στην καταπολέμηση της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες.

5. Προωθούν την καλύτερη πέψη

Υπάρχει μεγάλη συζήτηση για τα οφέλη για την υγεία των προβιοτικών, των καλών βακτηρίων που μπορούν να μειώσουν την ανάπτυξη των επιβλαβών βακτηρίων και να βοηθήσουν το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργήσει σωστά. Μια μελέτη στο περιοδικό Journal of Agricultural and Food Chemistry, διαπίστωνε ότι οι άνδρες που κατανάλωναν καθημερινά χυμό blueberries για έξι εβδομάδες είδαν αυξημένη συγκέντρωση των «καλών» βακτηρίων, που μπορούν να προσφέρουν τεράστια ανακούφιση στο πεπτικό σύστημα.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »