MENU
high-fat

5 λιπαρές τροφές που σάς βοηθούν να χάσετε βάρος

24 Απριλίου 2017 • Διατροφή

Το λίπος συνδέεται ως επί το πλείστον με προβλήματα υγείας και ζητήματα βάρους. Γνωρίζετε, όμως, ότι υπάρχουν δύο είδη λιπαρών, τα καλά και τα κακά, στα τρόφιμα που καταναλώνουμε στην καθημερινότητά μας;

Το καλό λίπος προστατεύει την καρδιά και στηρίζει τη συνολική υγεία και το κακό λίπος αυξάνει τη χοληστερόλη και τον κίνδυνο για ορισμένες ασθένειες.

Για χρόνια οι ειδικοί της υγείας συνιστούν να τρώμε τροφές χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά για να χάσουμε βάρος, να διαχειριστούμε τη χοληστερόλη και για να προλάβουμε τα προβλήματα υγείας. Αλλά η αλήθεια είναι πως δεν είναι τελικά το λίπος, αλλά το είδος του λίπους που έχει σημασία. Στην πραγματικότητα το καλό λίπος είναι απαραίτητο για την σωματική και συναισθηματική υγεία.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι τροφές με καλό λίπος που όχι απλά ωφελούν την υγεία σας, αλλά μπορούν επίσης να σάς βοηθήσουν να χάσετε βάρος.

Αυγά. Τα αυγά είναι υγιή, αλλά συχνά οι άνθρωποι αφήνουν έξω τον κρόκο λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε χοληστερόλη. Ομως, ο κρόκος του αυγού περιέχει την καλή χοληστερόλη που βοηθά στην καταπολέμηση της κακής χοληστερόλης. Στην πραγματικότητα, οι πρόσφατες έρευνες επιβεβαίωσαν πως η μέτρια κατανάλωση αυγών συνδέεται με τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς. Εκτός αυτού, ο κρόκος περιέχει επίσης χολίνη, μια σημαντική βιταμίνη Β που βοηθά στη ρύθμιση της λειτουργίας του εγκεφάλου, του νευρικού και του καρδιαγγειακού συστήματος. Ενα αυγό έχει 75 θερμίδες, 7 γραμμάρια πρωτεΐνης υψηλής ποιότητας, 5 γραμμάρια λίπους και 1,6 γραμμάρια κορεσμένου λίπους, μαζί με σίδηρο, βιταμίνες, ανόργανα άλατα, και καροτενοειδή. Τα αυγά είναι υγιεινά, εύκολα διαθέσιμα και μπορούν να καταναλωθούν για πρωινό, μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο.

Ξηροί καρποί. Οι ξηροί καρποί είναι μικρό εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας και παρέχουν μια σειρά από βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Περιέχουν μεγάλη ποσότητα μονο-ακόρεστων λιπαρών οξέων που θεωρούνται καλά λίπη για το σώμα και βοηθούν στη διαχείριση των επιπέδων χοληστερόλης και ακόμα βοηθούν στην καταπολέμηση του λίπους στο σώμα. Προσθέστε ξηρούς καρπούς στην καθημερινή διατροφή σας για να έχετε καλύτερη υγεία και για να χάσετε βάρος.

Αβοκάντο. Τα αβοκάντο περιέχουν μονοακόρεστα λίπη, τα οποία σχετίζονται με την ενίσχυση της μνήμης και την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη του λίπους είναι 20 έως 40 γραμμάρια και ένα φλιτζάνι αβοκάντο περιέχει σχεδόν το ένα τρίτο της πρόσληψης λίπους σας για μια ημέρα, δηλαδή περίπου 15 γραμμάρια. Ετσι, είναι πιθανώς εξαιρετικά ωφέλιμο για την υγεία σας να τρώτε μισό αβοκάντο κάθε ημέρα.

Ελαιόλαδο. Το ελαιόλαδο είναι η «καρδιά» της υγιεινής διατροφής, καθώς ενισχύει τη γεύση των φυτών, είναι μια καλή πηγή βιταμίνης Ε, καροτενοειδών και πολυφαινολικών ενώσεων. Ενας αριθμός μελετών έδειξε ότι οι άνθρωποι που αντικατέστησαν άλλα έλαια με το ελαιόλαδο στη διατροφή τους, έτρωγαν λιγότερο φαγητό και διατήρησαν το βάρος τους ή έχασαν βάρος. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να κάνετε υγιεινές σαλάτες και να αντικαταστήσετε τη μαγιονέζα,τρώγοντάς το με φρέσκο λάιμ, αλάτι και πιπέρι.

Μαύρη σοκολάτα. Η μαύρη σοκολάτα με την υψηλή περιεκτικότητα σε κακάο είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και μέταλλα, όπως ο χαλκός και το κάλιο. Ωστόσο, μία μπάρα 162 γραμμαρίων περιέχει 51 γραμμάρια συνολικού λίπους. Ετσι, για να πάρετε το μέγιστο όφελος σε ό,τι αφορά τη διαχείριση του βάρους σας, πάρτε μια σοκολάτα και μοιραστείτε τη με τους φίλους σας. Ενα κομμάτι θα σας ωφελήσει, αλλά ολόκληρη η συσκευασία θα σας προσθέσει κιλά.

Εάν ανησυχείτε κυρίως για το βάρος σας και την υγεία της καρδιάς και όχι για την αποφυγή του λίπους στη διατροφή σας, δοκιμάστε να αντικαταστήσετε τα κορεσμένα λίπη και τα τρανς λιπαρά με καλά λιπαρά.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »