MENU
food

Πέντε διατροφικοί μύθοι… χρεοκόπησαν

12 Νοεμβρίου 2016 • Διατροφή

Η επιτυχία φαίνεται πως επιτυγχάνεται καλύτερα με τον έλεγχο και το μέτρο. Ο,τι κι αν κάνει κάποιος, αν τού γίνει εμμονή, είναι λιγότερο πιθανό στο τέλος να έχει τα αποτελέσματα που θέλει.

Οταν κάποιος βλέπει μόνο ευθεία μπροστά του, μπορεί να απομονωθεί, να δημιουργήσει υπερβολικό άγχος στον εαυτό του και να μην απολαύσει τα οφέλη της ζωής.

Αυτό μπορεί να συμβεί σε ένα άτομο που κάνει δίαιτα, στην προσπάθειά του να κάνει τον εαυτό του καλύτερο και να προσπαθήσει να τρέφεται σωστότερα. Αυτό που το κάνει τόσο δύσκολο είναι οι πληροφορίες που έρχονται από παντού σχετικά με το ότι μια σούπερ τροφή θα πρέπει απαραιτήτως να συμπεριληφθεί στη διατροφή του αν θέλει να ζήσει περισσότερο, ενώ κάποια άλλη θα πρέπει να την εξορίσει από τη ζωή του γιατί μπορεί να τον σκοτώσει. Οταν πρόκειται, όμως, για τη διατροφή ή την απώλεια βάρους, θα πρέπει να έχετε κατά νου πως η μετριοπάθεια είναι το κλειδί.

Ας δούμε, λοιπόν ποιοι είναι οι μύθοι που έχουν… χρεοκοπήσει σε ό,τι αφορά την διατροφή:

Μύθος #1: Ακόμα και οι σπάνιες παρεκτροπές θα τινάξουν στον αέρα την προσπάθειά σας

Από τη πρώτη στιγμή που θέλετε να χάσετε κιλά, προσπαθείτε να κάνετε όσο το δυνατόν πιο υγιεινές επιλογές μπορείτε.  Επιλέγετε τις μερίδες σας με σύνεση, ελέγχετε το μέγεθος των μερίδων και προσπαθείτε να μείνετε μακριά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα που συσκευάζονται με νάτριο και σάκχαρα. Αν, ωστόσο, από καιρού εις καιρόν, μια φορά την εβδομάδα, ή τρεις-τέσσερις φορές το μήνα, χαλάσετε το πρόγραμμά σας, δεν χρειάζεται να αρρωστήσετε από τον καημό σας. Το να απολαύσετε δύο κομμάτια πίτσα, ένα παγωτό χωνάκι, ένα χάμπουργκερ και πατάτες, ή ένα γλυκό, δεν θα φέρει την καταστροφή ούτε θα πρέπει να σας κάνει να νοιώσετε ενοχές. Σε τελική ανάλυση αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ανταμείψετε τον εαυτό σας για την προσπάθειά σας, ενώ ακόμα κι αν σας φαίνεται παράξενο, μπορεί να ενεργοποιήσει ακόμα περισσότερο τον μεταβολισμό σας και, ειδικά αν είχατε κολλήσει, θα σας βοηθήσει να ξεκολλήσετε.

Μύθος #2: Ολα όσα διαβάζετε σχετικά με τη διατροφή είναι αλήθεια

Υπάρχουν όλα τα είδη των διατροφικών μύθων εκεί έξω που συντηρούνται από ανθρώπους που, ως επί το πλείστον χρειάζεται κάτι να γράψουν. Κι αυτοί δουλεύουν με deadlines και πρέπει να παραδώσουν ένα κείμενο, οπότε το να γράψουν πόσο κακό κάνει η ζάχαρη, ή πως αν δεν φάτε καρότο δεν θα ζήσετε πολύ, είναι ένας εύκολος και «δοκιμασμένος» τρόπος για να το καταφέρουν. Στο τέλος της ημέρας, όμως, τέτοιου είδους κείμενα έχουν γραφτεί απλά και μόνο για να γεμίσει η στήλη. Και σαφώς είναι γνωστό ότι τα σάκχαρα όταν καταναλώνονται σε περίσσεια μπορεί να είναι επικίνδυνα και όντως το καρότο παρέχει οφέλη για την υγεία και προάγει την μακροζωία, ωστόσο, αν δεν φάτε μια μέρα καρότο, ή αν φάτε ένα μπισκοτάκι (έστω και δύο ή τρία), δεν θα έρθει και το τέλος του κόσμου.

Μύθος #3: Tα πρόσθετα σάκχαρα είναι πάντα βλαβερά

Η προσθήκη ζάχαρης στα τρόφιμα, δεν είναι πάντα κακό πράγμα. Αν δεν σας αρέσουν ορισμένα φρούτα, για παράδειγμα, το να απλώσετε μια πρέσα ζάχαρη περιστασιακά για να τα κάνει πιο γλυκά, δεν θα σας σκοτώσει. Αν αυτό είναι που χρειάζεστε για να κάνετε τη φράουλά σας πιο νόστιμη, ενδέχεται τα οφέλη να υπερτερούν από τις ζημίες.

Μύθος #4: Πάντα να αποφεύγετε τα κορεσμένα λιπαρά

Ενας άλλος μύθος είναι ότι το κορεσμένο λίπος είναι κακό και πρέπει να αποφεύγεται με κάθε κόστος. Για άλλη μια φορά, το φυσικό λίπος είναι καλό αν το καταναλώνουμε με μέτρο. Για παράδειγμα δεν υπάρχει λόγος να σταματήσετε να τρώτε αυγά, λόγω των κορεσμένων λιπαρών. Τα αυγά περιέχουν καλή χοληστερόλη που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει να μειώσετε τη συνολική χοληστερόλη σας, επομένως αυτό τα καθιστά μια πολύ υγιεινή τροφή.

Μύθος #5: Αν προσθέσετε αλάτι ή νάτριο θα καταστρέψετε την υγεία σας

Το αλάτι και το νάτριο έχουν… διασυρθεί πολλάκις από τους διατροφολόγους. Και ναι, αν τρώει κανείς επεξεργασμένα τρόφιμα σε καθημερινή βάση, τότε προσλαμβάνει μια αστρονομική δόση νατρίου και ενδέχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας και να αυξήσει τον κίνδυνο για ορισμένα καρδιαγγειακά προβλήματα. Ομως, το να προσθέσει κάποιος λίγο αλάτι στο βραστό νερό για να μαγειρέψει λαχανικά ή άλλα τρόφιμα, δεν είναι κακό πράγμα. Αντίθετα, το αλάτι μπορεί να κάνει τα λαχανικά σας πιο θρεπτικά, βοηθώντας στην εξόρυξη των θρεπτικών τους συστατικών.

Το γενικό συμπέρασμα είναι πως οι αρχαίοι Ελληνες που δίδασκαν το «παν μέτρον άριστον» ήταν πραγματικά σοφοί. Η μετριοπάθεια είναι παντού το κλειδί. Δεν χρειάζονται ακραίες δίαιτες ούτε άγχος. Μπορείτε από καιρού εις καιρόν να προσθέσετε στο φαγητό σας λίγη ζάχαρη ή λίγο αλάτι. Απλά κάντε μια συνειδητή προσπάθεια να τρώτε υγιεινά σε ποσοστό 80% του χρόνου σας. Μια φέτα πίτσα, ή μία μπάλα παγωτού, δεν θα φέρει την καταστροφή, αλλά ολόκληρη η πίτσα ή ολόκληρο το κουτί του παγωτού μπορούν να υπονομεύσουν την υγεία σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »