MENU

4 υγιείς τροφές με παραπάνω υδατάνθρακες από μια φέτα ψωμί

13 Μαΐου 2014 • Διατροφή

Δεν είναι πολύς καιρός πριν που οι υδατάνθρακες αποτελούσαν το θεμέλιο της καθημερινής μας διατροφής. Στη συνέχεια, όμως, μπήκαν στην μαύρη λίστα και έγιναν συνώνυμο της επικινδυνότητας.

Στην πραγματικότητα, όμως, οι υδατάνθρακες δεν είναι τόσο κακοί. Είναι το είδος τους, που τούς διαχωρίζει σε ωφέλιμους ή επιβλαβείς. Αυτοί οι υδατάνθρακες που θα πρέπει να αποφεύγουμε είναι είτε οι μεταποιημένοι υδατάνθρακες, των οποίων τα θρεπτικά συστατικά έχουν αποστραγγιστεί κατά τη διαδικασία της παρασκευής τους, είτε οι απλοί υδατάνθρακες που δεν είχαν ποτέ τα θρεπτικά συστατικά ως πρώτη τους προτεραιότητα.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες παρέχουν σταθερή ενέργεια, διατηρούν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και βοηθούν τη διάθεσή να ανεβεί.

Μια φέτα ψωμί ολικής αλέσεως περιέχει 13,6 γρ. υδατάνθρακες. Υπάρχουν τέσσερις από τις λεγόμενες «υγιεινές» τροφές που έχουν πολύ περισσότερους. Κι όμως, οι γιατροί και οι διατροφολόγοι όχι μόνο δεν μάς συνιστούν να τις αποφεύγουμε, αλλά μάς προτρέπουν κιόλας να τις καταναλώνουμε. Κι αυτή είναι μια τρανή απόδειξη ότι δεν πρέπει να αποφεύγουμε συλλήβδην όλους τους υδατάνθρακες στη διατροφή μας.

Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι τέσσερις τροφές:

1. Ρεβίθια

Εχουν μέχρι και 35 γρ. υδατάνθρακες ανά φλιτζάνι με μόνο 6 γρ. απ’ αυτούς να προέρχονται από τη ζάχαρη. Τα ρεβίθια είναι επίσης χαμηλά σε θερμίδες (μόνο 210 το φλιτζάνι) και προσφέρουν 11 γρ. πρωτεΐνης και 10 γραμμάρια φυτικών ινών.

2. Μήλα

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, ένα μεγάλο μήλο έχει 27 γρ. υδατάνθρακες. Επίσης έχει 5 γρ. φυτικές ίνες, 114 θερμίδες και 1,5 γρ. λίπους.

3. Σταφίδες

Γλυκές και λαστιχωτές, μόλις το ¼ φλιτζανιού σταφίδες περιέχει 33 γραμμάρια υδατάνθρακες, που σημαίνει περισσότερο από το διπλάσιο μιας φέτας ψωμιού. Κι όμως, παρόλα αυτά δεν υπάρχει κανένας λόγος να ξεφορτωθεί κανείς τις σταφίδες. Με 123 θερμίδες, 1,5 γρ. φυτικές ίνες και 309 mg καλίου, ανά ¼ του φλιτζανιού, αποτελεί μια ακόμα σταθερή επιλογή.

4. Γλυκοπατάτες

Οι λευκές πατάτες είναι γνωστές για τα αμυλούχα επίπεδα υδατανθράκων τους. Ομως, μια μεσαίου μεγέθους πορτοκαλί έκδοσή τους έχει 24 γραμμάρια υδατάνθρακες, 105 θερμίδες και αξιοπρεπείς ποσότητες βιταμίνης Α και καλίου. Η φυσική γλυκύτητά τους κάνει ένα πολύ καλό σνακ, είτε τις ψήσετε ολόκληρες είτε τις κόψετε σε λωρίδες.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »