MENU

4 τρόποι που αποδεδειγμένα ανακουφίζουν από το άγχος

8 Φεβρουαρίου 2016 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Μήπως είστε αγχωμένοι μετά από μια μέρα κουραστικής δουλειάς; Δεν είστε οι μόνοι. Συμβαίνει σε 8 στους 10 ανθρώπους. Αν νομίζετε ότι το άγχος είναι απλά ένα νέο σύγχρονο φαινόμενο, θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Η υπερβολική πίεση μπορεί να εκτροχιάσει σοβαρά την υγεία σας. Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι που ανέφεραν ότι είναι ταραγμένοι από τις καθημερινές πιέσεις είχαν περισσότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα υγείας, σύμφωνα με μελέτη του 2012. Μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά συμπτώματα του στρες είναι η μειωμένη λίμπιντο, η μειωμένη ανοσία και η αυξημένη απώλεια μαλλιών.

Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν σαφή οφέλη για την υγεία από τη διαχείριση του άγχους, συμπεριλαμβανομένων του μειωμένου πόνου και της βελτίωσης της υγείας της καρδιάς, βεβαιωθείτε πως αυτή η διαχείριση γίνεται με τον κατάλληλο τρόπο. Η παρακολούθηση ενός αγαπημένου σόου στην τηλεόραση ή το να παίζετε το τελευταίο video game σε μια προσπάθεια να ανακουφιστείτε από το άγχος της δουλειάς μπορεί τελικά να παράγει περισσότερα συναισθήματα ενοχής και ντροπής, σύμφωνα με μελέτη του 2014 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal of Communication.

Γι’ αυτό κλείστε την τηλεόραση και προσπαθήστε να εφαρμόσετε τους τέσσερις παρακάτω τρόπους που έχει αποδειχθεί ότι μπορούν να σας ανακουφίσουν από την πίεση και το άγχος:

1. Αποσυνδέστε, κλείστε και αποσυνδεθείτε

Μέχρι το 2015, οι επιστήμονες προβλέπουν ότι ο μέσος άνθρωπος θα ξοδεύει περίπου 16 ώρες την ημέρα στα μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της τηλεόρασης, των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το τηλέφωνο. Ακόμα, οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι τα smartphones πραγματικά αυξάνουν το άγχος. Και μια άλλη έκθεση έδειξε ότι όσο περισσότερο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook τόσο περισσότερο μειώνεται η ευτυχία τους.

Η μείωση του στρες μπορεί να είναι κάτι τόσο εύκολο, όσο το πάτημα ενός κουμπιού ή μάλλον η απενεργοποίηση των ψηφιακών συσκευών.

Ισορροπήστε το χρόνο σας με τα μέσα ενημέρωσης και ακολουθήστε μια ισορροπημένη διατροφή, εφαρμόζοντας τις παρακάτω συμβουλές:

Παρακολουθείτε το χρόνο που ξοδεύετε στα media. Κρατώντας ένα ημερολόγιο πολυμέσων μπορείτε να συνειδητοποιήσετε ευκολότερα πόσο συχνά είστε online. Απλά γράψετε τον τύπο του μέσου που χρησιμοποιείτε (π.χ. Internet, τηλεόραση, ανταλλαγή μηνυμάτων στο κινητό), πόσο συχνά το χρησιμοποιείτε και για πόσο χρονικό διάστημα στη διάρκεια της ημέρας. Οπως όταν σημειώνετε τι τρώτε σε μια δίαιτα, έτσι και το να γράψετε πόσο συχνά είστε σε επαφή με τα μέσα ενημέρωσης ή τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε τις συνήθειές σας.

Δοκιμάστε μια μίνι αποτοξίνωση από τα μέσα ενημέρωσης. Αν στη σκέψη ότι μπορεί να χάσετε το κινητό σας, να χαλάσει, ή να σπάσει σας πιάνει κρύος ιδρώτας, ίσως ήρθε η ώρα για μια αποτοξίνωση από τα media. Δεν χρειάζεται να εγκαταλείψετε το κινητό σας τηλέφωνο, το χρόνο μπροστά στην τηλεόρασή ή στο Instagram για πάντα. Αντ’ αυτού, ξεκινήστε με ένα Σαββατοκύριακο χωρίς κινητό, παραλείψτε τα social media για μια ημέρα, ή απέχετε από την παρακολούθηση τηλεόρασης για ένα βράδυ.

2. Καταναλώστε τις παρακάτω τροφές

Οι διατροφικές επιλογές σας μπορεί να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε υγιεινά τα επίπεδα του άγχους σας. Διαβάστε παρακάτω ποιες τροφές πρέπει να δοκιμάσετε την επόμενη φορά που είστε πολύ αγχωμένοι.

Μαύρη σοκολάτα. Η πλούσια σε αντιοξειδωτικά απόλαυση όχι μόνο μειώνει το στρες, μειώνοντας τα επίπεδα των ορμονών του στο σώμα σας, αλλά βελτιώνει επίσης τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης και βοηθά στην τόνωση της διάθεσής σας. Προσπαθήστε να τρώτε σοκολάτα που περιέχει τουλάχιστον 65% κακάο και καταναλώστε το πολύ 30-60 γραμμάρια την ημέρα.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως το αβοκάντο και τα λιπαρά ψάρια -τόνος, σολομός, ρέγκα, σαρδέλες- σάς βοηθούν να μειώσετε το άγχος και την κατάθλιψη. Προσπαθήστε να τρώτε τουλάχιστον δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα (κάθε μερίδα πρέπει να είναι περίπου 90 γραμμάρια μαγειρεμένα). Θέλετε να πάρετε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα σας, αλλά δεν είστε οπαδός των ψαριών; Καταναλώστε ξηρούς καρπούς, έχουν παρόμοιο αποτέλεσμα.

Εσπεριδοειδή. Η βιταμίνη C που βρίσκεται στα εσπεριδοειδή, όπως τα πορτοκάλια και τα γκρέιπφρουτ, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση της πίεσης. Οι ενήλικοι άνδρες θα πρέπει να προσπαθήσετε να πάρετε περίπου 90 χιλιοστόγραμμα (mg) βιταμίνης C την ημέρα, ενώ οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται μόνο περίπου 75 mg ημερησίως. Μπορείτε να ανταποκριθείτε στις καθημερινές απαιτήσεις σας για βιταμίνη C με την κατανάλωση ενός φλιτζανιού πορτοκαλιών, που περιέχει περίπου 95 mg βιταμίνης C. Αλλες μεγάλες πηγές της βιταμίνης C είναι οι κόκκινες και πράσινες πιπεριές, τα ακτινίδια, οι ψητές πατάτες, οι ντομάτες και τα μπρόκολο.

3. Κινηθείτε

Η άσκηση είναι ένας άλλος υγιής τρόπος για την πρόληψη του στρες, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2012 στο περιοδικό Medicine and Science in Sports and Exercise. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η μέτρια σωματική δραστηριότητα βοήθησε τους ανθρώπους να διαχειριστούν το στρες και τα οφέλη για την υγεία κράτησαν ακόμα και μετά το τέλος της άσκησης.

Δοκιμάστε αυτές τις ασκήσεις για την ανακούφιση από το στρες:

* Υψηλής ενέργειας δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, ο χορός και η ποδηλασία

* Γιόγκα

* Τai chi

* Pilates

4. Βάλτε στόχο να έχετε έναν πιο ξεκούραστο ύπνο

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι περίπου το 70% των ανθρώπων που ανέφεραν αίσθημα άγχους, παρουσίαζαν δυσκολία στον ύπνο. Ο κακός ύπνος έχει συνδεθεί με μειωμένη ανοσία, προβλήματα στην καρδιά, συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης.

Σταματήστε το άγχος στις διαδρομές του, ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:

Παραλείψτε τον απογευματινό καφέ. Η καφεΐνη παραμένει στο σύστημά σας για τουλάχιστον έξι ώρες, γι’ αυτό παραλείψτε το απογευματινό φλιτζάνι, αν θέλετε να κοιμηθείτε πιο ήρεμα.

Απενεργοποιήστε τις ηλεκτρονικές συσκευές. Αν βλέπετε τηλεόραση ή τσεκάρετε το Facebook πριν κοιμηθείτε, κινδυνεύετε να χάσετε τον ύπνο σας, γι’ αυτό απενεργοποιήστε την τεχνολογία, αν πρόκειται να κοιμηθείτε.

Ετοιμάστε το δωμάτιό σας. Στόχος είναι να κάνετε το δωμάτιό σας πιο σκοτεινό, δροσερό και ήσυχο. Αυτό θα σας βοηθήσει να ηρεμήσετε και να έχετε έναν πιο ξεκούραστο ύπνο.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »