MENU
fight-time

4 τρόποι για να καταπολεμήσετε τη γήρανση

7 Αυγούστου 2015 • Τρίτη Ηλικία

Για αιώνες οι άνθρωποι αναζητούσαν την πηγή της νεότητας. Τρόπους για να κρατήσουν την σφριγηλότητα του δέρματος, το σώμα, το μυαλό και τα ζωτικά τους όργανα σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση.

Κανείς δεν θέλει να φαίνεται γέρος, φθαρμένος και ανήμπορος. Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν κάποια έξυπνα πράγματα που μπορείτε να κάνετε σήμερα για να βοηθήσετε τον εαυτό σας να παραμείνει νέος, ζωντανός και γεμάτος ενέργεια αύριο.

1. Κρατήστε τις αρτηρίες σας νεανικές

Γνωρίζουμε ότι η καρδιά χτυπάει λιγότερο αποτελεσματικά, όσο μεγαλώνουμε κι αυτό κάνει τη μειωμένη ροή του αίματος πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο. Καθώς μεγαλώνουμε η κατάσταση των αρτηριών επιδεινώνεται και είναι πιο πιθανό να υπάρχει πλάκα και φλεγμονή, που περιορίζουν τη ροή του αίματος. Μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας, ακολουθώντας ένα πρόγραμμα άσκησης τρεις φορές την εβδομάδα. Τρέξιμο, περπάτημα, ποδηλασία ή κολύμπι, μπορούν να βελτιώσουν τη φυσική σας κατάσταση και κατ’ επέκταση την υγεία της καρδιάς σας.

Το stretching μπορεί, επίσης, να σας κάνει καλό. Οσο πιο μακριά μπορείτε να φτάσετε με τη συγκεκριμένη άσκηση, τόσο πιο ευέλικτες θα γίνουν οι αρτηρίες σας, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό American Journal of Physiology. Αυτό σημαίνει ότι είναι έξυπνο να προσθέσετε το stretching στην καθημερινή σας ρουτίνα.

2. Κρατήστε τους μύες σας δυνατούς

Οι περισσότεροι άνδρες χάνουν 2-4,5 κιλά μυών στις ηλικίες μεταξύ 30 και 50 ετών. Για να καταπολεμήσετε αυτή την απώλεια φάτε 1 γρ. πρωτεΐνης για κάθε κιλό στοχευμένου βάρους καθημερινά. Ετσι, αν είστε 90 κιλά και θέλετε να φτάσετε τα 80, πρέπει να φάτε 80 γρ. πρωτεΐνης την ημέρα για να το επιτύχετε.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τufts διαπίστωσαν ότι άτομα άνω των 65 ετών που έπαιρναν 5.000 mg καλίου την ημέρα, είχαν σχεδόν 4 κιλά περισσότερο μυ από ό,τι εκείνοι έπαιρναν την μισή ποσότητα καλίου. Καταναλώστε σπανάκι, γλυκοπατάτες και μπανάνες που είναι πηγές καλίου.

3. Κρατήστε το μυαλό σας κοφτερό

Οι ειδικοί γνωρίζουν πως γύρω στα 40 ο προμετωπιαίος φλοιός (το σημείο ακριβώς πίσω από το μέτωπο) αρχίζει να χάνει τη δυνατότητα να μοιράζεται μηνύματα με τους νευρώνες, ενώ η αγωγιμότητα της μυελίνης, υποβαθμίζεται επίσης. Αλλά εκτελώντας εργασίες που απαιτούν νοητική λειτουργία, όπως τα video games, τα σταυρόλεξα, ή διάφορα νοητικά παιχνίδια, μπορείτε να καθυστερήσετε την εξασθένηση της γνωστικής λειτουργίας που σχετίζεται με την ηλικία, όπως αναφέρει μελέτη από το Εθνικό Ινστιτούτο Γήρανσης. Ακριβώς όπως θα πρέπει να φροντίζετε τους μύες σας, έτσι θα πρέπει να φροντίζετε και το μυαλό σας.

Μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, έδειξε επίσης ότι η τακτική άσκηση είναι σε θέση να επιβραδύνει το ρυθμό συρρίκνωσης του ιππόκαμπου κι αυτό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε το μυαλό σας σε εγρήγορση για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η κατανάλωση φαγητών που είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (σολομός, καρύδια) βοηθά στη διατήρηση της λευκής ουσίας του εγκεφάλου, το υλικό που συνδέει τα μέρη του εγκεφάλου και τα κρατά ισχυρά.

4. Κρατήστε το δέρμα σας νεανικό

Περίπου στην ηλικία των 35 ετών, η διαδικασία ανανέωσης των κυττάρων επιβραδύνεται φυσιολογικά και αυτό κάνει το δέρμα να φαίνεται θαμπό και άτονο. Για να το βοηθήσετε να παραμένει καθαρό και σφριγηλό, θα πρέπει να κάνετε απολέπιση και να το ενυδατώνετε καθημερινά. Γνωρίζετε, βεβαίως, ότι οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου μπορούν να βλάψουν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματός σας. Θα πρέπει, λοιπόν, να χρησιμοποιείτε αντηλιακό με ισχυρό δείκτη προστασίας (από 15 και πάνω) ή καλύτερα να αποφεύγετε όσο περισσότερο μπορείτε τον ήλιο για να κρατήσετε το δέρμα σας σε καλή κατάσταση.

Ενας άλλος τρόπος για να διατηρήσετε το δέρμα σας νεανικό, είναι να αλλάζετε εκφράσεις στο πρόσωπό σας, γιατί αν διατηρείτε την ίδια έκφραση για μεγάλο χρονικό διάστημα αυτό αποτυπώνει γραμμές στο πρόσωπό σας. Αν για παράδειγμα σουφρώνετε τα χείλη σας ή συνοφρυώνεστε και το κάνετε αυτό συνεχώς, θα αποκτήσετε ρυτίδες σ’ αυτά τα σημεία.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »