MENU

4 τροφές που δείχνουν υγιεινές αλλά δεν είναι

20 Μαΐου 2018 • Διατροφή

wrap1

Επειδή κάποιες τροφές μοιάζουν υγιεινές δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας. Γι’ αυτό κάθε φορά που καταναλώνετε κάποια τροφή έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι κάνετε το καλύτερο για την υγεία σας, μην πάρετε και… όρκο.

Υπάρχουν τροφές με ιδιαίτερα καλή φήμη, η οποία όμως αποδεικνύεται ότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Να διευκρινίσουμε, βέβαια, ότι αναφερόμαστε στις έτοιμες ή συσκευασμένες τροφές, γιατί αν είναι σπιτικές ο καθένας μπορεί να ελέγξει τα υλικά του.

Παρακάτω είναι τέσσερις τροφές που οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι υγιεινές, αλλά δυστυχώς έχουν παραπλανηθεί:

wraps

1. Ρολός (wrap) σάντουιτς

Μπορούν ένας ρολός (wrap) να σας ξεγελάσει και να σκέφτεστε ότι είναι μια υγιεινή επιλογή, επειδή είναι λεπτός, αλλά κάθε περικάλυμμα είναι συχνά αρκετά μεγάλο για δύο άτομα! Ανάλογα με το μέγεθος του, ένα περιτύλιγμα από μόνο του μπορεί να φέρει στο τραπέζι σας ακόμα και 300 θερμίδες. Επίσης, τα wrap συνήθως γίνονται από επεξεργασμένα δημητριακά αντί για τις διαιτητικές ίνες που χρειάζεστε. Μια ματιά στον κατάλογο των συστατικών θα σας πείσει πως υλικά όπως το σπανάκι βρίσκονται προς το τέλος της λίστας, κάτι που σημαίνει πως η ποσότητά τους στο συγκεκριμένο προϊόν είναι αμελητέα.

veggie-burger

2. Μπιφτέκια λαχανικών

Μοιάζουν με τη σούπερ τροφή, καθώς φέρνουν στο μυαλό την χορτοφαγία, αλλά πόσο αλήθεια είναι αυτό; Το μπιφτέκι λαχανικών μπορεί να είναι μια υγιεινή επιλογή όταν γίνει κυρίως με λαχανικά. Ομως, το πρόβλημα είναι πως πολλά συσκευασμένα τρόφιμα παρασκευάζονται με διάφορες ποικιλίες που περιέχουν περισσότερο υλικά που χορταίνουν, όπως η μαγιά και το άμυλο αραβοσίτου, παρά τα πραγματικά λαχανικά. Το καλύτερο στοίχημά σας θα είναι να κοιτάξετε τη λίστα με τα συστατικά και να βεβαιωθείτε ότι το πρώτο στοιχείο είναι το λαχανικό. Κάθε κομμάτι δεν πρέπει να περιέχει περισσότερες από 150 θερμίδες και 7 γραμμάρια πρωτεΐνης. Οποιαδήποτε μπουρεκάκια λαχανικών περιέχουν περισσότερα από 10 γραμμάρια πρωτεΐνης είναι πιθανότερο να γίνονται με γλουτένη και πρωτεΐνη σόγιας, παρά με πραγματικά λαχανικά.

couscous

3. Κουσκούς

Το κουσκούς έχει φήμη υγιούς τροφής, επειδή είναι δημοφιλές μεταξύ των χορτοφάγων. Αλλά να είστε προσεκτικοί. Το κύριο συστατικό του είναι το σιμιγδάλι, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα λευκά ζυμαρικά. Γι’ αυτό, αν νομίζετε πως τρώτε υγιεινά, ξανασκεφτείτε το, καθώς μόλις το 1/3 του φλιτζανιού κουσκούς θα σας προσθέσει 230 θερμίδες. Αν θέλετε οπωσδήποτε να φάτε κουσκούς, προτιμήστε κουσκούς ολικής αλέσεως.

g-f-bread

4. Ψωμί χωρίς γλουτένη

Ούτε το ψωμί χωρίς γλουτένη σημαίνει ότι είναι υγιές επειδή δεν περιέχει γλουτένη. Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη που προορίζονται για όσους έχουν δυσανεξία σε δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το σιτάρι, είναι συνήθως γεμάτα ζάχαρη, νάτριο και επεξεργασμένα δημητριακά για να έχουν καλύτερη γεύση. Χωρίς τα δημητριακά ολικής αλέσεως, από το ψωμί χωρίς γλουτένη απουσιάζουν βασικά θρεπτικά συστατικά, όπως οι φυσικά απαντώμενες φυτικές ίνες και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »