MENU
milo-stafili_

4 συμβουλές φαγητού για πιο υγιή καρδιά

9 Μαΐου 2015 • Καρδιολογία, Υγεία

Θέλετε να διατηρήσετε την καρδιά σας υγιή. Γνωρίζετε ότι είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα αν έχετε προδιάθεση για καρδιαγγειακά νοσήματα, όπως καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Αλλά ακόμα κι αν δεν έχετε προδιάθεση είναι απαίτηση για την καλή σας υγεία να έχετε υγιή καρδιά, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως πρέπει να αλλάξετε τρόπο ζωής και ιδιαίτερα διατροφή.

Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να τρώτε καλά, να διασκεδάζετε και παράλληλα να έχετε κάνει το καλύτερο δυνατόν για την υγεία της καρδιάς σας:

1. Γνωρίστε τους αριθμούς σας

Οι τρεις δείκτες καλής υγείας της καρδιάς -βάρος, αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη- είναι εύκολο να μετρηθούν και είναι επίσης εύκολο να τους θυμάστε. Οι άνθρωποι για πολλούς λόγους νοιάζονται κυρίως μόνο για το βάρος τους, αλλά η υγεία της καρδιάς δεν εξαρτάται συνήθως μόνο από το βάρος. Οφείλετε, λοιπόν, να βελτιώσετε και τους άλλους δύο δείκτες. Με λίγες διαιτητικές αλλαγές οι αριθμοί σας θα καλυτερεύσουν συνολικά.

2. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Παραδοσιακά, το επίκεντρο για μια υγιή καρδιά είναι μια δίαιτα χαμηλή σε χοληστερόλη. Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, ο πραγματικός ένοχος πίσω από την καρδιακή νόσο μπορεί να μην είναι οι τροφές που είναι πλούσιες σε χοληστερόλη, αλλά, μάλλον, τα επεξεργασμένα τρόφιμα. Συνεχίστε μια διατροφή χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά, αλλά κυρίως φροντίστε να μειώσετε το ποσό των επεξεργασμένων κρεάτων και γενικά τροφών που καταναλώνετε. Η αγορά νωπών προϊόντων και η προετοιμασία των γευμάτων σας στο σπίτι θα σας βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

3. Μαγειρέψτε για να βρίσκεστε σε φόρμα

Οι απλές, υγιεινές και εύκολες συνταγές στο σπίτι είναι αυτές που θα κάνουν τη διαφορά. Δεν πρέπει να αναλώνεστε τόσο πολύ στις θερμίδες, όσο στο να αλλάξετε ουσιαστικά τον τρόπο ζωής σας. Μπορείτε να έχετε ένα υγιές θρεπτικό γεύμα με μια σπιτική συνταγή, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο και υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες και αυτό από μόνο του θα λειτουργήσει υπέρ σας.

4. Καταναλώστε αυτές τις 4 τροφές σήμερα κιόλας!

Αμύγδαλα, μήλα, σταφύλια και γιαούρτι. Μπορούν να αποτελέσουν τα καλύτερα γευστικά σνακ για εσάς και παράλληλα να σας βοηθήσετε να χάσετε βάρος.

Αμύγδαλα. Προτιμήστε τα ανάλατα για να μην ανεβάσετε την αρτηριακή σας πίεση. Είναι πρωτεΐνες πλούσιες σε βιταμίνες και μπορούν να αποτελέσουν ένα τέλειο σνακ.

Μήλα. Μπορείτε να βρείτε κι άλλα φρούτα με παρόμοιες ποσότητες φυτικών ινών και θερμίδων, κανένα όμως δεν θα σας κάνει να αισθανθείτε την πληρότητα που αισθάνεστε τρώγοντας μήλα.

Σταφύλια. Ικανοποιούν την ανάγκη σας για ζάχαρη που είναι φυσική ζάχαρη φρούτου, αλλά η υψηλή περιεκτικότητά τους σε νερό σας βοηθά επίσης να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Γιαούρτι. Δεν είναι όλα τα γιαούρτια ίδια. Προσπεράστε το frozen yogurt και το γιαούρτι φρούτων και φάτε το αγνό ελληνικό άπαχο γιαούρτι. Είναι μια πρωτεΐνη που θα ικανοποιήσει την πείνα σας, ενώ με τα προβιοτικά που διαθέτει θα «φτιάξει» το στομάχι σας. Αν δεν μπορείτε να το φάτε σκέτο δοκιμάστε το με βερίκοκα και μέλι.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »