MENU
heart

4 μύθοι για την καρδιακή νόσο

15 Απριλίου 2017 • Καρδιολογία, Υγεία

Καρδιοπάθεια. Είναι ο υπ’ αριθμόν 1 δολοφόνος. Κι όμως παρά τα στατιστικά που θέλουν το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Γης να πεθαίνει από καρδιακή νόσο, πολλοί είναι αυτοί που δεν λαμβάνουν καθόλου προληπτικά μέτρα.

Οι άνθρωποι συχνά αμελούν να πάρουν μέτρα για την προστασία της καρδιάς τους, ακόμα κι αν γνωρίζουν πως βρίσκονται σε σημαντικά υψηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου συγκριτικά με άλλους ανθρώπους.

Εσείς νομίζετε ότι γνωρίζετε ποιες είναι  οι καλύτερες συνθήκες για να προστατέψετε την καρδιά σας; Θα μπορούσατε να εντοπίσετε τα σημάδια ενός εμφράγματος; Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι ξέρουν τα πάντα γύρω από τις καρδιακές παθήσεις για να διαπιστώσουν εκ των υστέρων, κάποιες φορές με οδυνηρό τρόπο, πως αυτό δεν είναι αλήθεια.

Διαβάστε παρακάτω ποιες είναι οι αλήθειες που κρύβονται πίσω από τους πιο κοινούς μύθους:

Μύθος #1: Το κύριο σύμπτωμα της καρδιακής προσβολής είναι πόνος στο στήθος

Τα εμφράγματα έρχονται σε όλα τα σχήματα και μεγέθη. Η καρδιά πολλές φορές αντανακλά τον πόνο σε άλλα μέρη του σώματος, επειδή δεν έχει πολλούς υποδοχείς πόνου. Τα εμφράγματα μπορούν να εκδηλωθούν ως πόνος στο σαγόνι ή στο χέρι και συνήθως επιδεινώνονται με την άσκηση και βελτιώνονται με την ανάπαυση. Κι ενώ αυτού του είδους οι πόνοι θα πρέπει να χτυπήσουν καμπανάκι συχνά η πλειοψηφία των ανθρώπων εμφανίζεται να μην γνωρίζει ούτε καν τα ελάχιστα συμπτώματα της γενικής καρδιακής νόσου, όπως είναι η δυσκολία στην αναπνοή κατά την άσκηση, η κόπωση, η δυσκολία στον ύπνο, το σύνολο των οποίων θα μπορούσε να αποτελεί ενδείξεις μη φυσιολογικής ροής του αίματος στην καρδιά.

Μύθος #2: Μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά είναι η καλύτερη για την καρδιά

Μια ολόκληρη διατροφική προσέγγιση είναι εστιασμένη στην κατανάλωση περισσότερων φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών και ψαριών, που θεωρείται πιο αποτελεσματική στην μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Τα μικροθρεπτικά στοιχεία στα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς και το ελαιόλαδο προστατεύουν από τις καρδιοπάθειες. Κι ενώ η όλη διαιτητική προσέγγιση περιλαμβάνει την κατανάλωση λιγότερου κρέατος και επεξεργασμένων τυριών, περιλαμβάνει επίσης και λίπη αλλά μόνο τα υγιή λίπη.

Μύθος #3: Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την πρόσληψη αλατιού

Τα υψηλότερα επίπεδα αλατιού που συνήθως είναι κρυμμένα στα καρυκεύματα, τις κονσέρβες, τα αλλαντικά και τα φαγητά στα εστιατόρια μπορούν να αυξήσουν την αρτηριακή σας πίεση, που με τη σειρά της μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνό σας για καρδιακές παθήσεις. Σε μια μελέτη του Χάρβαρντ το 2013 οι επιστήμονες υποστήριξαν πως ακόμα και μια σταδιακή μείωση της πρόσληψης νατρίου κατά 4% πάνω από 10 χρόνια θα μπορούσε να εξοικονομήσει μέχρι και μισό εκατομμύριο ζωές για πάνω από μια δεκαετία.

Μύθος #4: Υπάρχει ένα γονίδιο καρδιακής νόσου

Υπάρχουν γενετικοί παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, αλλά δεν υπάρχει ένα μοναδικό γονίδιο, παρόλο που πολλοί άνθρωποι πιστεύουν κάτι τέτοιο. Πολλά διαφορετικά γονίδια καθορίζουν πόσο καλά επεξεργάζεστε την χοληστερόλη ή την υγεία των αιμοφόρων αγγείων σας. Είναι πολύ εύκολο να καθορίσετε τον κίνδυνο με βάση τους συγγενείς σας. Κάθε συγγενής πρώτου βαθμού που αναπτύσσει καρδιακή νόσο είναι μια πιθανή κόκκινη σημαία. Εάν το συγκεκριμένο πρόσωπο είναι καπνιστής ή κάνει κακή διατροφή, δεν είναι απαραίτητο αυτό να έχει περάσει στα γονίδιά σας, αλλά αν αναπτύξει τη νόσο σε σχετικά νέα ηλικία και η νόσος εξελιχθεί γρήγορα, τότε ο κίνδυνος για εσάς είναι πιθανώς υψηλότερος. Εάν έχετε οικογενειακό ιστορικό καρδιακής νόσου, τότε πρέπει να λάβετε προληπτικά μέτρα, να ακολουθήσετε μια σωστή διατροφή, να ασκείστε τακτικά, να σταματήσετε το κάπνισμα και να γνωρίσετε τους αριθμούς της χοληστερόλης και της αρτηριακής σας πίεσης.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »