MENU
bread

3 ελκυστικοί τρόποι να αφήσετε το λευκό ψωμί

10 Ιουλίου 2014 • Διατροφή

Μερικοί άνθρωποι δεν αγγίζουν το λευκό ψωμί, το ρύζι και τα ζυμαρικά, ενώ κάποιοι άλλοι απλά δεν φαίνεται να μπορούν να κάνουν την στροφή που χρειάζεται σε εναλλακτικές λύσεις ολικής αλέσεως.

Αν είστε τόσο πολύ εξοικειωμένοι με τη γεύση και την υφή των επεξεργασμένων τροφών που δεν μπορείτε να τα αποχωριστείτε, αλλά θέλετε ωστόσο να κάνετε μία ακόμα προσπάθεια γιατί γνωρίζετε ότι είναι μια ανθυγιεινή συνήθεια, διαβάστε παρακάτω. Υπάρχουν τρία «κόλπα» για να καρπωθείτε τα οφέλη των τροφών ολικής αλέσεως χωρίς να αισθάνεστε πως «προδίδετε» τη γεύση του λευκού ψωμιού και των επεξεργασμένων δημητριακών που τόσο αγαπάτε.

1. «Καλλωπίστε» τα

Η γεύση ενός πλούσιου ψωμιού ολικής αλέσεως μπορεί να εξουδετερωθεί με μια γέμιση σάντουιτς. Για να ισορροπήσετε τη γεύση και την υφή του γεμίστε το με πάστα ελιάς, λιαστή ντομάτα, ψητή κόκκινη πιπεριά, μαρούλι, αγγινάρες ή μελιτζάνες. Εκτός του ότι είναι νόστιμο, τα υλικά αυτά προσθέτουν υγιές για την καρδιά λίπος και αυξάνουν την πρόσληψη των αντιοξειδωτικών.

2. Βάλτε καρυκεύματα

Σχεδόν όλοι όσοι δεν αγαπούν το καστανό ρύζι ή τα άλλα ψημένα τρόφιμα ολικής αλέσεως τα έχουν δοκιμάσει σκέτα. Ομως, το καρύκευμα μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά. Ενας από τους πιο απλούς τρόπους για να προσθέσετε γεύση και «υγρασία» είναι να σοτάρετε γρήγορα τα μαγειρεμένα τρόφιμα με ζωμό λαχανικών χαμηλό σε νάτριο μαζί με βότανα και μπαχαρικά. Υπάρχουν δεκάδες επιλογές: Ψιλοκομμένο σκόρδο, φρέσκο τριμμένο τζίντζερ, κόκκινο πιπέρι, φρέσκος κόλιανδρος, φρέσκος χυμός λάιμ, σκόρδο με φρέσκο χυμό λεμονιού, μαύρο πιπέρι και βότανα.

3. Δοκιμάστε τα al dente

Στις μέρες μας υπάρχει μεγάλη ποικιλία από επιλογές σε ζυμαρικά ολικής αλέσεως, συμπεριλαμβανομένων αυτών χωρίς γλουτένη, όπως το καστανό ρύζι, τα ζυμαρικά και οι χυλοπίτες. Ομως, όταν μαγειρευτούν πολύ, όλα τα ζυμαρικά μπορεί να χάσουν την «ελκυστικότητά» τους. Οι εκδόσεις ολικής αλέσεως δε, μπορεί να χρειαστούν λίγο περισσότερο χρόνο στο μαγείρεμα, απ’ ό,τι τα λευκά ζυμαρικά, αλλά η διαφορά είναι μόλις λίγα λεπτά, πολύ λιγότερα απ’ όσο οι άνθρωποι θα προλάβουν να σκεφτούν. Γι’ αυτό φροντίστε να έχετε τον έλεγχο και να σβήσετε τη φωτιά, ενώ τα ζυμαρικά θα είναι ακόμα μέσα στην κατσαρόλα, ώστε να μην βραστούν πολύ και να διατηρήσετε την υφή τους.

Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει για να βρείτε τρόπους με τους οποίους θα «απαλύνετε» τη γεύση των προϊόντων ολικής αλέσεως. Ετσι θα σας είναι πιο εύκολο να τα καταναλώσετε και να καρπωθείτε μ’ αυτόν τον τρόπο τα οφέλη για την υγεία σας, συγκριτικά με τα επεξεργασμένα προϊόντα που τα αισθάνεστε πολύ πιο νόστιμα, γνωρίζετε όμως παράλληλα ότι είναι επιβλαβή.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »