MENU
man-food1

22 τροφές που προωθούν την καλή υγεία των ανδρών

23 Απριλίου 2017 • Ανδρας, Διατροφή

Οι γυναίκες δεν είναι οι μόνες που ανησυχούν για την υγεία και την ομορφιά τους. Και οι άνδρες προβληματίζονται εξίσου, αφού εκτός των άλλων, πρέπει να ικανοποιήσουν και τις ενεργειακές τους ανάγκες.

Οι άνδρες ενδιαφέρονται για την διατήρηση ή και τη βελτίωση της σωματικής τους υγείας, τη διατήρηση ενός ισχυρού αναπαραγωγικού συστήματος, την διατήρηση ή αύξηση της μυϊκής μάζας, αλλά και την πρόληψη διαφόρων νοσημάτων. Ιδού, λοιπόν, κάποιες από τις τροφές που θα τούς βοηθήσουν να «χτίσουν» ένα γερό και υγιές σώμα.

Aπαχο κόκκινο κρέας

Εάν είστε τύπος που συνηθίζει να τρώει μπριζόλα και πατάτες, είστε τυχερός. Το κόκκινο κρέας μπορεί να είναι καλό για σας. Το άπαχο βοδινό και χοιρινό κρέας είναι γεμάτο πρωτεΐνη και έχει λίγο μόνο παραπάνω λίπος απ’ ό,τι το στήθος κοτόπουλου. Το κόκκινο κρέας είναι επίσης μια πηγή λευκίνης, ενός αμινοξέος που βοηθά στην οικοδόμηση των μυών.

Κεράσια

Πώς μπορεί να απαλύνει κανείς τον πόνο των μυών; Με χυμό κερασιού. Η χρωστική ουσία που περιέχουν τα κεράσια και ο χυμός τους μιμείται τις επιδράσεις ορισμένων αντιφλεγμονωδών φαρμάκων. Και μάλιστα χωρίς παρενέργειες.

Σοκολάτα

Η σοκολάτα μπορεί να βελτιώσει τη ροή του αίματος, αν τρώτε το σωστό τύπο σοκολάτας. Τα φλαβονοειδή που περιέχει η μαύρη σοκολάτα μπορούν να περιορίσουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης, να βελτιώσουν την κυκλοφορία του αίματος και να κρατήσουν την αρτηριακή πίεση υπό έλεγχο. Οι άνδρες με κακή ροή του αίματος είναι περισσότερο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα στύσης κι έτσι οι τροφές που κάνουν καλό στην καρδιά μπορούν να προστατεύσουν επίσης και την σεξουαλική σας ζωή. Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Ποικιλία από φρέσκα θαλασσινά

Τα οστρακοειδή και άλλα είδη θαλασσινών είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, ο οποίος είναι εξαιρετικά σημαντικός για την καρδιά, τους μύες και το αναπαραγωγικό σύστημα. Τα επίπεδα ψευδαργύρου κάτω από το φυσιολογικό όριο, συνδέονται με την κακή ποιότητα του σπέρματος και την ανδρική υπογονιμότητα. Δεν είστε λάτρης των θαλασσινών; Το βοδινό κρέας, η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι μπορούν επίσης να σας προσφέρουν μια υγιή δόση ψευδαργύρου.

Αβοκάντο

Σίγουρα αυτό το κρεμώδες φρούτο είναι πλούσιο σε λιπαρά, αλλά από το καλό είδος των λιπαρών. Τα μονοακόρεστα λιπαρά στο αβοκάντο αποτελούν μια πραγματική γροθιά κατά της χοληστερόλης. Μπορούν κυριολεκτικά να γκρεμίσουν την «κακή» χοληλστερόλη. Το κόλπο είναι να χρησιμοποιείτε ένα μόνο λίπος αντί των κορεσμένων ή των τρανς λιπαρών. Και δεν παίρνετε περισσότερο από το 25%-35% του συνόλου των θερμίδων από το λίπος. Το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί περιέχουν επίσης καλά λιπαρά.

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, η ρέγκα και οι σαρδέλες είναι άλλη μία πηγή υγιούς λίπους. Εχουν έναν ειδικό τύπο γνωστό ως ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτά προστατεύουν από τις καρδιακές παθήσεις που είναι η κορυφαία αιτία θανάτου. Δύο μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες θανάτου από καρδιακή νόσο.

Τζίντζερ

Οι φέτες αυτής της πικάντικης ρίζας συχνά σερβίρονται με σούσι ή τριμμένες σε ένα ασιατικό στιρ-φράι (τρόπος μαγειρέματος που προέρχεται από την κινέζικη κουζίνα, κατά τον οποίο το τρόφιμο, κομμένο σε μικρά κομμάτια, μαγειρεύεται σε ένα κοίλο τηγάνι, το γουόκ, σε πολύ δυνατή φωτιά). Το τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στην ηρεμία της φλεγμονής στο σώμα. Η τακτική κατανάλωση τζίντζερ μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου της άσκησης που σχετίζεται με τραυματισμούς των μυών.

Γάλα και γιαούρτι

Το γάλα και το γιαούρτι είναι δύο ακόμα πηγές λευκίνης, του αμινοξέος που οικοδομεί τους μύες. Το ελληνικό γιαούρτι με την παχιά κρεμώδη γεύση είναι γεμάτο πρωτεΐνη, κάλιο και φιλικά βακτήρια που κρατούν το έντερο υγιές. Επιπλέον, δεν απαιτεί την παραμικρή προετοιμασία.

Μπανάνες

Η μπανάνα προσφέρει κάλιο σε γενναιόδωρες ποσότητες. Το κάλιο είναι ζωτικής σημασίας για τις συσπάσεις των μυών και την υγεία των οστών. Βοηθά, επίσης, στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το να λαμβάνει κανείς αρκετό κάλιο είναι εξίσου σημαντικό με το να λαμβάνει λιγότερο νάτριο (μαγειρικό αλάτι), σε ό,τι έχει να κάνει με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Φιστίκια Αιγίνης

Οι ξηροί καρποί παρέχουν πρωτεΐνες, φυτικές ίνες και ψευδάργυρο, ενώ ικανοποιούν παράλληλα την ανάγκη για ένα αλμυρό σνακ. Τα φιστίκια Αιγίνης ξεχωρίζουν για τα υψηλά επίπεδα φυτικών στερολών που μπορούν να βελτιώσουν τα επίπεδα της χοληστερόλης. Το γεγονός ότι πρέπει να ανοίξετε το κέλυφός τους για να τα φάτε αποτελεί έναν διασκεδαστικό τρόπο για να απολαύσετε ένα σνακ που σας παίρνει… χρόνο να το φάτε, επομένως δεν σας επιτρέπει να καταναλώσετε πολλές θερμίδες πάρα πολύ γρήγορα.

Καρύδια Βραζιλίας

Τριάντα γραμμάρια καρύδια Βραζιλίας έχει επτά φορές την ημερήσια αξία του σελήνιου. Το σελήνιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά τον θυρεοειδή αδένα.

Σάλτσα ντομάτας

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε λυκοπένιο, μια ουσία που μπορεί να προστατεύσει από ορισμένες μορφές καρκίνου. Ερευνες έχουν δείξει ότι οι άνδρες που τρώνε σάλτσα ντομάτας τακτικά έχουν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν καρκίνο του προστάτη. Οι ντομάτες έχουν πολλά ακόμα θρεπτικά συστατικά των φυτών και υποστηρίζουν την καλή υγεία. Προσθέτοντας σάλτσα ντομάτας στα ζυμαρικά τα κάνετε πολύ πιο θρεπτικά.

Φαγητά σόγιας

Το φαγητό που προσφέρει την καλύτερη προστασία έναντι του καρκίνου του προστάτη μπορεί να είναι η σόγια. Αυτό είναι το συμπέρασμα από μελέτες που έχουν γίνει σε 400 έθνη. Το τόφου, η σούπα και το γάλα σόγιας αποτελούν πολύ νόστιμους τρόπους για να τρώτε περισσότερη σόγια. Στις ασιατικές χώρες οι άνθρωποι τρώνε μέχρι και 90 φορές περισσότερα τρόφιμα σόγιας απ’ ό,τι οι κάτοικοι των υπόλοιπων ηπείρων. Και ο καρκίνος του προστάτη παρουσιάζει πολύ χαμηλά ποσοστά στην Ασία.

Ανάμικτα λαχανικά

Τα λαχανικά είναι γεμάτα με φυτοχημικά, θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την υγεία των κυττάρων και την προστασία από τον καρκίνο. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά φυτοχημικά και ο καλύτερος τρόπος για να πάρετε μια ποικιλία απ’ αυτά είναι να τρώτε λαχανικά διαφορετικών χρωμάτων. Θα πρέπει να υπάρχει χρώμα στο πιάτο σας σε κάθε γεύμα.

Πορτοκαλί λαχανικά

Τα πορτοκαλί λαχανικά είναι εξαιρετική πηγή β-καροτένιου, λουτεΐνης και βιταμίνης C. Αυτές οι θρεπτικές ουσίες μπορεί να μειώσουν τις πιθανότητες να εμφανίσετε προστάτη. Καλές επιλογές αποτελούν επίσης οι κόκκινες πιπεριές, τα καρότα, οι κολοκύθες και οι γλυκοπατάτες.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Το σπανάκι, το λάχανο και το κατσαρό λάχανο μπορούν να βοηθήσουν τα μάτια και τον προστάτη. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά έχουν άφθονη λουτεΐνη και ζεαξανθίνη. Και τα δύο αυτά θρεπτικά συστατικά προστατεύουν από τον καταρράκτη και την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μια ασθένειας των ματιών που μειώνει την όραση.

Ψητή πατάτα

Η ψητή πατάτα είναι εύκολο να μαγειρευτεί. Εχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, που εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα. Συνοδέψτε τη με σάλτσα ή με τυρί χαμηλών λιπαρών. Αλλες πηγές βιταμίνης C είναι οι πράσινες πιπεριές, τα ακτινίδια και τα εσπεριδοειδή.

Αυγά

Τα αυγά παρέχουν λουτεΐνη, πρωτεΐνες και σίδηρο, αλλά θα πρέπει να φάτε ολόκληρο το αυγό για να επωφεληθείτε από τα συστατικά του. Ενα αυγό έχει 185 mg χοληστερόλης και «χωράει» σε 300 mg ημερήσιο όριο πρόσληψης για τους υγιείς ανθρώπους. Αν έχετε υψηλή χοληστερόλη, ρωτήστε το γιατρό σας αν θα πρέπει να περιορίσετε την ποσότητα των αυγών που θα τρώτε κάθε εβδομάδα.

Δημητριακά πλούσια σε φυτικές ίνες

Τα δημητριακά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα βελτιωτικό απόδοσης. Οι φυτικές ίνες βοηθούν το πεπτικό σας σύστημα να λειτουργεί ομαλά και το έντερό σας να λειτουργεί σωστά.

Καφέ ρύζι

Το καφέ (καστανό) ρύζι είναι μια άλλη μεγάλη πηγή φυτικών ινών. Δοκιμάστε το με άπαχο κρέας, σπανάκι και ανανά. Αν δεν σας αρέσει η υφή του, ανακατέψτε λίγο άσπρο ρύζι με καστανό. Το καστανό ρύζι και τα δημητριακά ολικής αλέσεως μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος και να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2.

Μούρα

Τα μούρα μπορούν να σας ωφελήσουν, τόσο διανοητικά, όσο και σωματικά. Είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου του καρκίνου. Μελέτες σε ζώα έχουν επίσης δείξει πως τα βατόμουρα μπορούν να βελτιώσουν τη μνήμη και τη σκέψη. Παρόμοια έρευνα στους ανθρώπους είναι ακόμα στα σπάργανα, ωστόσο είναι πολλά υποσχόμενη. Αν είναι δύσκολο να βρείτε φρέσκα μούρα, προσπαθήστε να αγοράσετε κατεψυγμένα.

Καφές

Οταν χρειάζεστε κάτι να σας ανεβάσει δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα αχνιστό φλιτζάνι καφέ. Η έρευνα δείχνει πως ο καφές μπορεί να θέσει τις αισθήσεις σας σε συναγερμό και επιπλέον δεν έχει καθόλου θερμίδες. Αυτό το γεγονός τον καθιστά πολύ καλύτερη επιλογή απ’ ό,τι ένα ακριβό και υψηλής θερμιδικής αξίας ενεργειακό ποτό.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »