MENU

14 μύθοι για τα ψώνια του σπιτιού καταρρίπτονται

9 Φεβρουαρίου 2018 • Διατροφή

grossery1

Eίστε σίγουροι ότι ψωνίζετε σωστά στο σούπερ μάρκετ; Αγοράζετε υγιεινά τρόφιμα, χωρίς να ξοδεύετε μία περιουσία σε πράγματα που μπορεί και να σας βλάψουν και να «αδυνατίσουν» το πορτοφόλι σας;

Επειδή το ζητούμενο είναι να αδυνατίσετε εσείς, ή τουλάχιστον αν δεν το έχετε ανάγκη, να διατηρήσετε το ιδανικό σας βάρος και επειδή ο πρώτος και μεγαλύτερος μύθος είναι αυτός που υποστηρίζει πως η υγιεινή διατροφή κοστίζει, διαβάστε παρακάτω.

Θα δείτε μερικούς από τους πιο μεγάλους μύθους σχετικά με τα ψώνια για το οικογενειακό τραπέζι και θα ξεκαθαρίσετε μια και καλή πόσοι απ’ αυτούς είναι πραγματικότητα και πόσοι δεν ισχύουν.

organic

Mύθος Νο 1: Tα βιολογικά τρόφιμα είναι πάντα πιο υγιεινά

Τα βιολογικά τρόφιμα μπορεί να σημαίνουν λιγότερα φυτοφάρμακα, αλλά δεν υπάρχει καμία πραγματική απόδειξη ότι είναι πιο θρεπτικά από τα συμβατικά τρόφιμα. Εάν σκέφτεστε να μεταβείτε από τα συμβατικά στα οργανικά (βιολογικά) τρόφιμα, μπορείτε να ξεκινήσετε με μήλα, ροδάκινα, μαρούλι και σπανάκι. Οταν τα παραπάνω τρόφιμα καλλιεργούνται συμβατικά μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα υπολείμματα φυτοφαρμάκων. Αντίθετα, μπορείτε να ανησυχείτε λιγότερο για τα συμβατικά προϊόντα των οποίων δεν τρώτε τη φλούδα όπως είναι το πορτοκάλι ή το αβοκάντο. Πάντως, είτε είναι οργανικά είτε συμβατικά, φροντίστε να τα πλένετε εξίσου καλά και σχολαστικά.

pop-bread

Μύθος Νο 2: ′Η δημητριακά ολικής αλέσεως ή τίποτα

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι πιο υγιεινά από τα επεξεργασμένα. Είναι συνήθως καλύτερες πηγές φυτικών ινών και σας κρατούν χορτάτους. Τουλάχιστον οι μισοί σπόροι που θα υπάρχουν στην διατροφή σας θα πρέπει να είναι ολικής αλέσεως. Δεν είστε συνηθισμένοι στη γεύση; Ξεκινήστε με την αγορά ψωμιού ολικής αλέσεως. Και προσπαθήστε σταδιακά να συνηθίσετε τα δημητριακά ολικής αλέσεως. Στη συνέχεια αγοράστε αλεύρι ολικής αλέσεως και αντικαταστήστε κατά το ψήσιμο το μισό αλεύρι σας μ’ αυτό, βάζοντας σε ό,τι φτιάχνετε 50% άσπρο και 50% αλεύρι ολικής αλέσεως.

jelly

Μύθος Νο3: Προσπεράστε τα γλυκά

Δεν είναι απαραίτητο να εξορίσετε τα γλυκά και το παγωτό από το σπίτι σας. Απλά επιλέξτε πιο υγιεινές επιλογές. Φρούτα με λίγη κάλυψη από γαλακτοκομικά στην κορυφή, ένα παγωτό με μειωμένα λιπαρά. Μία μικρή ποσότητα καραμέλας με ξηρούς καρπούς και φρούτα, όπως σκούρα σοκολάτα με σταφίδες. Προσθέστε επίσης μερικά θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σας και κρατήστε στην ελάχιστη δυνατή ποσότητα τα πλούσια σε θερμίδες κέικ και τα μπισκότα.

grocery2

Μύθος Νο4:  Χαμηλής περιεκτικότητας λιπαρά σημαίνει υγεία

Τα προϊόντα που αναγράφουν στην μπροστινή ετικέτα τους ότι είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, μοιάζουν ιδιαίτερα ελκυστικά για να τα βάλετε στο καλάθι σας. Αλλά για να περάσετε το τεστ, πηγαίνετε στο σημείο της ετικέτας όπου αναγράφονται αναλυτικά τα διατροφικά στοιχεία του πακέτου. Αποφύγετε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, ζάχαρη, λιπαρά, τρανς λιπαρά, κορεσμένα λίπη και θερμίδες. Στο σπίτι φάτε μόνο μία μερίδα. Οταν πρόκειται για παγωτό φάτε το μισό αν είναι συσκευασία ατομική ή μισό φλιτζάνι αν είναι συσκευασία οικογενειακή.

orange_mango

Μύθος Νο 5: Ολοι οι χυμοί είναι ίδιοι

Τίποτα δεν αντικαθιστά την θρεπτική δύναμη των φρέσκων ή κατεψυγμένων φρούτων. Αλλά αν η οικογένειά σας θέλει χυμό, επιλέξτε χυμό φρούτων 100%. Προτιμήστε χυμούς από φρούτα που έχουν λιγότερη ζάχαρη, όπως το γκρέιπφρουτ ή το ρόδι. Κρατήστε τους χυμούς που έχουν την ένδειξη «φρουτοποτό» μακριά το καλάθι σας. Είναι συνήθως γεμάτοι με ζάχαρη και κενές θερμίδες. Στο σπίτι περιορίστε το χυμό σε ένα μόνο ποτήρι την ημέρα, γιατί ακόμα και ο χυμός 100% μπορεί να σας προσθέσει θερμίδες.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Μύθος Νο6: Aγοράζετε πάντα χύμα

Οι μεγάλες συσκευασίες τροφίμων μπορεί να είναι μεγάλες ευκαιρίες από οικονομικής άποψης, εκτός αν πρόκειται για μεγάλες συσκευασίες πρόχειρου φαγητού που αποτελούν ανθυγιεινούς πειρασμούς για την οικογένειά σας. Αν πρόκειται να αγοράσετε χύμα φροντίστε να κρατάτε το απόθεμα σε υγιείς συσκευασίες στο ντουλάπι ή να είναι προϊόντα που μπορούν να καταψυχθούν και τα χρησιμοποιείτε συχνά. Και βέβαια σιγουρευτείτε ότι είστε σε θέση να τα καταναλώσετε προτού χαλάσουν.

mom-child-grocery-

Μύθος Νο7: Αφήστε τα παιδιά στο σπίτι

Για να αποφύγετε να αγοράσετε καραμέλες, μπισκότα και άλλες λιχουδιές δώστε στα παιδιά ένα σνακ πριν φύγετε για το σούπερ μάρκετ. Ενώ είστε ακόμα στο σπίτι αφήστε τα παιδιά να ανακατευτούν στο πρόγραμμα των γευμάτων. Στους διαδρόμους, διδάξτε τα να διαβάζουν τι πρέπει να αναζητούν στις ετικέτες (φυτικές ίνες για παράδειγμα) και τι να αποφεύγουν (κορεσμένα και τρανς λιπαρά). Αφήστε τα να επιλέξουν υγιεινά γεύματα και σνακ. Είναι πιο πιθανό να φάνε υγιεινά τρόφιμα αν έχουν βοηθήσει στην επιλογή τους.

canned-veg

Μύθος Νο 8: Τα φρέσκα προϊόντα είναι καλύτερα

Μερικές φορές το κόστος των φρέσκων φρούτων και λαχανικών μπορεί να είναι πολύ υψηλό. Να ξέρετε ότι μπορείτε να κρατήσετε την υγεία της οικογένειάς σας ως πρώτη προτεραιότητα και ταυτόχρονα το πορτοφόλι σας… ευχαριστημένο, αγοράζοντας λιγότερο ακριβά κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά. Καταψύχονται στο πικ της ωριμότητάς τους, διατηρούν τα θρεπτικά συστατικά τους και κάποιες φορές είναι ακόμα πιο υγιεινά από τα φρέσκα. Εάν αγοράζετε κονσέρβες, ξεπλύνετε τα φρούτα και τα λαχανικά πριν το φαγητό για να αφαιρέσετε την έξτρα ζάχαρη ή αλάτι που μπορεί να περιέχουν.

drinking-milk5

Μύθος Νο 9: Ολα τα γαλακτοκομικά παχαίνουν

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα παρέχουν ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνη D, αλλά πολλά περιέχουν επίσης πολλά λιπαρά, χοληστερόλη και θερμίδες. Για να αποκομίσετε τα οφέλη των γαλακτοκομικών χωρίς την ανθυγιεινή τους πλευρά, επιλέξτε γάλα χωρίς λιπαρά και γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά. Μόνο τα παιδιά κάτω των 2 ετών πρέπει να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά. Οταν ψωνίζετε, συγκρίνετε τις ετικέτες και επιλέξτε τα εμπορικά σήματα που έχουν λιγότερη ζάχαρη ανά μερίδα.

_woman_shopping_

Μύθος Νο 10: «Κολλήστε» στους εξωτερικούς διαδρόμους

Υπάρχει μια λογική που συνήθως είναι κοινή στον χωροταξικό σχεδιασμό των σούπερ μάρκετ. Τα υγιεινά τρόφιμα, χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα, πουλερικά κ.λπ. βρίσκονται στην περίμετρο του καταστήματος. Συνήθως τα ανθυγιεινά σνακ και οι παχυντικές τροφές βρίσκονται στα πιο κεντρικά σημεία ή κοντά στα ταμεία. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως θα πρέπει να παραλείψετε τους μεσαίους διαδρόμους, γιατί εκεί υπάρχουν επίσης υγιεινά τρόφιμα, όπως κονσέρβες τόνου, φασόλια, ελαιόλαδο και σάλτσες ντομάτας. Επίσης, αγοράστε ξύδι, μουστάρδα και μπαχαρικά για να προσθέσετε υγιή γεύση στο φαγητό σας. Αφήστε όμως στην άκρη τη μαγιονέζα, τις κρεμώδεις σάλτες και τα ντιπ.

bagged salad

Μύθος Νο 11: Οι συσκευασμένες σαλάτες είναι υπερβολικά ακριβές

Το συσκευασμένο μαρούλι ή σπανάκι μπορεί να κοστίζει περισσότερο, αλλά αν βολεύει την οικογένειά σας και την κάνει να τρώει περισσότερα πράσινα λαχανικά, τότε ουσιαστικά είστε κερδισμένοι γιατί θα έχετε… οικογενειακή απώλεια βάρους. Επιλέξτε μαρούλι και σπανάκι ως τις πιο υγιεινές σαλάτες. Προσθέστε τα επίσης σε σούπες ή ομελέτες. Διαβάστε την ημερομηνία λήξης και επιλέξτε την πιο πρόσφατη συσκευασία που υπάρχει στο κατάστημα. Για να διατηρήσετε τα πράσινα λαχανικά φρέσκα για περισσότερο καιρό, κρατήστε το ψυγείο σας σε πιο χαμηλή θερμοκρασία.

frozen-meals

Μύθος Νο 12: Τα κατεψυγμένα τρόφιμα έχουν έλλειψη θρεπτικών συστατικών

Τα κατεψυγμένα έχουν διανύσει πολύ χρόνο και έχουν βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκειά του. Μπορούν να αποτελούν μια πολύ υγιεινή επιλογή για την οικογένειά σας εάν τα επιλέξετε σοφά. Αγοράστε κατεψυγμένα ορεκτικά που να περιλαμβάνουν άπαχη πρωτεΐνη, λαχανικά και κάποιο προϊόν ολικής αλέσεως. Τα γεύματα που ψήνονται στη σχάρα, στον ατμό ή σοτάρονται, είναι πιο υγιεινά. Αποφύγετε τα τηγανητά κατεψυγμένα τρόφιμα και τα κρεμώδη φαγητά κατσαρόλας. Διαβάστε τις ετικέτες για να σας βοηθήσουν να κρατήσετε το λίπος και το νάτριο υπό έλεγχο.

DEU Gesundheit Ernaehrung Geschmack

Μύθος Νο 13: Προσπεράστε το τμήμα ζυμαρικών

Για δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες τα ζυμαρικά είναι εχθρός, αλλά να κόψετε τους υδατάνθρακες σε σώματα που βρίσκονται στην ανάπτυξη, όπως είναι αυτά των παιδιών, κάθε άλλο παρά είναι σοφό. Αντί γι’ αυτό αγοράστε ζυμαρικά ολικής αλέσεως για να αυξήσετε τις φυτικές ίνες. Δοκιμάστε να προσθέσετε τυρί με χαμηλά λιπαρά. Επίσης βάλτε στο καλάθι σας σάλτσα ντομάτας, λαχανικά, όπως μανιτάρια και κολοκυθάκια για να έχετε κι άλλες επιλογές.

carne-roja

Μύθος Νο 14: Αποφύγετε το κόκκινο κρέας

To άπαχο κρέας περιέχει υγιεινά θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, σίδηρο και ψευδάργυρο. Το κλειδί είναι να τρώτε μόνο τις συνιστώμενες ποσότητες:

Για 2-3 ετών: 60 γραμμάρια την ημέρα

Για 9-12 ετών: 150 γραμμάρια την ημέρα

Για εφήβους και ενήλικες: 180 γραμμάρια την ημέρα

Χρησιμοποιήστε το κρέας ως γαρνιτούρα στα οικογενειακά γεύματα, κάνοντας τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως το επίκεντρο του γεύματός σας.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »