MENU
tune

12 συμβουλές για να συντονιστείτε με το 2014

2 Ιανουαρίου 2014 • Υγεία, Ψυχολογία - Ψυχική Υγεία

Μία νέα χρονιά ξεκίνησε. Και όπως συμβαίνει κάθε φορά, συνηθίζουμε να βάζουμε στόχους. Εχουμε πάντα την επιθυμία να τούς πετύχουμε, αλλά όταν δεν το καταφέρνουμε, χάνουμε την καλή διάθεση και την αυτοπεποίθησή μας.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε μερικές συμβουλές για κάποιες πραγματικά μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στη ζωή σας και θα σας επιτρέψουν να δείτε τη χρονιά να κυλά ήσυχα και ίσως ακόμα καταφέρουν να σας δελεάσουν να κυνηγήσετε πιο τολμηρές αποφάσεις.

Δείτε τι πρέπει να κάνετε:

1. Αποδεχθείτε τις αλλαγές. Κατ’ αρχήν, το ξέρετε χωρίς καν να σας το πει κάποιος ότι για να αλλάξουν κάποια πράγματα στη ζωή σας, θα πρέπει να είστε πρόθυμοι να τα αλλάξετε. Αν αντισταθείτε, είναι λιγότερο πιθανό να αναζητήσετε νέες ευκαιρίες και ακόμα λιγότερο πιθανό να αντιληφθείτε αυτά που συμβαίνουν γύρω σας.

2. Πείτε ΝΑΙ. Δεν είναι δύσκολο να πείτε «ναι» σε κάποια πρόταση που σας κάνουν αντί για το «θα δούμε», ή «δεν είναι η κατάλληλη στιγμή». Πρέπει να είστε αυθόρμητοι, ακόμα κι αν αυτό σας βγάζει κάποιες φορές έξω από τα νερά σας.

3. Σταματήστε να διαμαρτύρεστε. Οταν διαμαρτύρεστε, επικεντρωνόσαστε σ’ αυτό που είναι λάθος, ενώ θα έπρεπε να επικεντρωθείτε σ’ αυτό που είναι σωστό. Κάθε φορά που θέλετε να γκρινιάξετε, προσπαθήστε να πιέσετε τον εαυτό σας να σταματήσει. Αν συνειδητοποιήσετε αυτή σας τη συνήθεια, έχετε ήδη κάνει το πρώτο βήμα για την υπέρβασή σας.

4. Μην φρενάρετε την ευχαρίστησή σας. Επανασυνδεθείτε με τις απολαύσεις της ζωής και προγραμματίστε πράγματα που σας ευχαριστούν, σημειώνοντάς τα στο ημερολόγιό σας ώστε να τα κάνετε πραγματικότητα. Δεν είστε σίγουροι για το τι είναι αυτό που σας φέρνει χαρά; Σκεφτείτε απλά τι θα θέλατε να κάνετε τον ελεύθερο χρόνο σας και τελικά δεν το κάνετε και αποφασίστε επιτέλους να το υλοποιήσετε.

5. Διαλογιστείτε. Ο διαλογισμός είναι δωρεάν, δεν κοστίζει χρήματα και αποδίδει σε αφθονία. Καθίστε στην σιωπή και ακίνητοι για τουλάχιστον πέντε λεπτά και διαλογιστείτε. Θα βοηθήσει ιδιαίτερα να είστε τύπος εργασιομανής που χρειάζεται αποσυμπίεση για να λειτουργήσει στην καθημερινότητά του.

6. Δημιουργήστε θετικό περιβάλλον. Μετατρέψτε μια γωνιά του σπιτιού ή του γραφείου σας (αν είναι δυνατόν…) σε χώρο «ιερό». Τοποθετήστε στο χώρο αυτό στοιχεία που αποδεδειγμένα σάς ηρεμούν, σάς εμπνέουν, σάς εξυψώνουν. Οποια κι αν είναι αυτά. Κεριά, λουλούδια, αναμνηστικά ή φωτογραφίες.

7. Γνωστοποιήστε τα όριά σας. Αισθάνεστε ότι κάποιος θέλει να σας στριμώξει; Ηρεμα, ξεκάθαρα, σταθερά και ευγενικά, με όσο το δυνατόν λιγότερα λόγια χρειάζεται, αναφέρετε ποια είναι τα όριά σας. Μέχρι πού μπορεί να προχωρήσει χωρίς να σας θυμώσει. Μην δικαιολογείστε, μην αγριέψετε, ούτε να απολογηθείτε. Το να θέσετε όρια, απαιτεί πρακτικό πνεύμα και αποφασιστικότητα. Μην αφήνετε το άγχος ή μια τυχόν χαμηλή αυτοεκτίμηση να σάς αποτρέψει από τη φροντίδα του εαυτού σας.

8. Θεραπεύστε την «ασθένεια» να ευχαριστείτε τους άλλους και όχι τον εαυτό σας. Λέτε «ναι» ακόμα κι αν θέλετε στην πραγματικότητα να πείτε όχι; Είναι η «συγνώμη» ένας τρόπος για να τελειώσετε μια συζήτηση; Αποφεύγετε την αντιπαράθεση με κάθε κόστος; Βάζετε τις ανάγκες των άλλων πάνω από τις δικές σας; Την επόμενη φορά που θα ετοιμαστείτε να συναινέσετε στις επιθυμίες των άλλων ακόμα κι αν σας πιέζει αυτό, κάντε μια παύση και σκεφτείτε το. Δεν είναι δύσκολο. Και να είστε σίγουροι ότι μόλις κάνετε την αρχή και εκφράσετε αυτό που πραγματικά θέλετε και όχι αυτό που ξέρετε πως θα ευχαριστήσει τους άλλους, θα νοιώσετε ένα αίσθημα αγαλλίασης και ανακούφισης. Καιρός είναι…

9. Φουλάρετε τις μηχανές σας. Οι περισσότεροι επιτυχημένοι άνθρωποι, αν τους ρωτήσετε θα σας πουν ότι υπήρξε εποχή στη ζωή τους που πέρασαν από μια φάση αμφιβολίας για τον εαυτό τους, αλλά αυτό τους έμαθε να ενεργούν γρήγορα και να παίρνουν ξανά το πάνω χέρι. Κάθε νέα καμπύλη μάθησης παρέχει τη δυνατότητα να δοκιμάσετε ξανά μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Προσπαθήστε να πείσετε τον εαυτό σας ότι έχετε αυτοπεποίθηση και θα δείτε ότι τελικά θα την αποκτήσετε πραγματικά.

10. Χρησιμοποιήστε τα λόγια σας. Πόσες φορές δεν έχετε νοιώσει θυμωμένοι ή έξαλλοι με κάποιον και αντί να του πείτε ότι έχει πληγώσει τα αισθήματά σας, εσείς λέτε «εντάξει, δεν έγινε κάτι»; Πείτε την αλήθεια, δείξτε τον θυμό σας αν χρειαστεί, χρησιμοποιήστε το «εγώ» στις δηλώσεις σας και όχι το «εσύ». Πείτε αυτό ακριβώς που αισθάνεστε εσείς. Δηλώστε αυτό ακριβώς που θέλετε. Δεν χρειάζεστε την έγκριση κανενός για να το κάνετε. Ούτε χρειάζεται να απολογείστε επειδή θέλετε αυτό και όχι εκείνο.

11. Κλείστε τις ηλεκτρονικές συσκευές σας. Απενεργοποιήστε όλες τις συσκευές για μια-δυο ώρες κάθε μέρα, ειδικά κατά τη διάρκεια των πρόσωπο με πρόσωπο συνομιλιών σας ή όταν είστε έξω με φίλους. Δώστε την πρέπουσα αξία στις συναναστροφές σας με τους οικείους και τους φίλους σας.

12. Μην λειτουργείτε σε φουλ ταχύτητα. Εξερευνήστε την συναίσθηση. Εχετε πραγματική, σαφή επίγνωση του τι πραγματικά συμβαίνει; Αν σκέφτεστε συνεχώς αυτό που σχεδιάζετε την επόμενη στιγμή, τότε ουσιαστικά στερείτε από τον εαυτό σας το «τώρα». Ζώντας στο μέλλον, ξεχνάτε να ζήσετε το παρόν.

Ακολουθήστε τις παραπάνω συμβουλές και αφήστε το 2014 να γίνει η χρονιά που θα απολαύσετε τη ζωή σας και τις επιτυχίες σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »