MENU
man-stress

10 τρόποι για να μειώσουν οι άνδρες το στρες

4 Ιουνίου 2017 • Ανδρας

Το άγχος έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας επηρεασμού της υγείας των ανδρών. Η ένταση και η συναισθηματική πίεση της κάθε ημέρας έχει συνδεθεί με πολλές καταστάσεις που μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο τη ζωή τους.

Καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση, ημικρανίες, πόνος στην πλάτη, διαβήτης, καρκίνος και ένα αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό που δεν ανταποκρίνεται στη θεραπεία, είναι οι πιο σημαντικές απ’ αυτές τις καταστάσεις.

Οι άνδρες που βιώνουν υψηλά επίπεδα στρες μπορεί να αισθάνονται άγχος, αϋπνία, κόπωση, κατάθλιψη και μπορεί να οδηγηθούν σε ανθυγιεινές συνήθειες όπως το κάπνισμα, το ποτό, η υπερκατανάλωση τροφής, ή η χρήση ναρκωτικών ουσιών, προκειμένου να το αντιμετωπίσουν.

Οι κίνδυνοι του στρες

Το άγχος είναι επιβλαβές, επειδή πιέζει τα βιολογικά «κουμπιά» των ανδρών. Στην εποχή των πρωτόγονων, όταν ο άνδρας έπρεπε να μάχεται με τα άγρια ζώα για να σώσει την οικογένειά του, το άγχος ωθούσε συγκεκριμένες αντιδράσεις της μάχης fight or flight (πάλης ή φυγής) μέσα στο σώμα του:

* Ο καρδιακός του ρυθμός αυξανόταν για να στείλει περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο, βελτιώνοντας την γρήγορη λήψη αποφάσεων

* Το αίμα κυλούσε στους μεγάλους μύες των χεριών και των ποδιών για να παρέχει περισσότερη δύναμη και ταχύτητα σ’ αυτά τα σημεία

* Το σάκχαρο στο αίμα αυξανόταν για να παρέχει περισσότερο καύσιμο για γρήγορη ενέργεια

* Το αίμα άρχιζε να πήζει πιο γρήγορα, για να αποφευχθεί η απώλεια αίματος από τραύματα ή εσωτερικές αλλοιώσεις.

10 τρόποι για να αντιμετωπίσετε το στρες

Αυτά όμως συνέβαιναν τότε. Τι πρέπει να κάνει τώρα ο σύγχρονος άνδρας για να «βραχυκυκλώσει» τις ριζωμένες από το παρελθόν τάσεις του;

Διαβάστε παρακάτω 10 τρόπους για τη μείωση του στρες και των τοξικών αποτελεσμάτων του στο σώμα:

1. Ασκείστε τακτικά. Η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του στρες, βοηθώντας να κάψετε την ενέργεια και να διώξετε την ένταση. Επίσης, βελτιώνει την γενική υγεία.

2. Να τρέφεστε και να κοιμάστε καλά. Η καλή διατροφή και  οι 6 έως 8 ώρες ύπνου κάθε νύχτα μπορούν να βοηθήσουν το σώμα σας να απαλλαγεί από το «αρχαίο» άγχος και να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει το «νέο». Αποφύγετε στο μέτρο του δυνατού την καφεΐνη και άλλα διεγερτικά που μπορεί να προωθήσουν το άγχος και την αϋπνία. Αποφύγετε το αλκοόλ, το οποίο θα μπορούσε να μεγαλώσει τυχόν κατάθλιψη που αισθάνεστε.

3. Διαλογιστείτε. Περάστε τουλάχιστον 15 έως 20 λεπτά την ημέρα σε μια ήσυχη περισυλλογή. Ανάλογα με την προτίμησή σας, ίσως θα θέλατε να αφιερώσετε χρόνο στο διαλογισμό ή την πρακτική της γιόγκα ή του tai chi. Αναπνεύστε βαθιά και καθαρίστε το μυαλό σας.

4. Λύστε την αιτία του άγχους σας. Η ενασχόληση με τα προβλήματα που προκαλούν ένταση μπορεί να σάς απαλλάξει από το άγχος. Η αδράνεια απλά επιτρέπει να τα οικοδομήσετε.  Εάν το σκυλί του γείτονά σας γαβγίζει συνεχώς, μιλήστε μαζί του γι΄ αυτό. Συζητήστε με το αφεντικό σας για να βρείτε λύσεις για τα προβλήματα στο χώρο εργασίας.

5. Αποφύγετε καταστάσεις στρες. Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι τα επίπεδα άγχους των ανδρών εκτινάσσονται στο 60%, όταν βρεθούν σε κυκλοφοριακή συμφόρηση -είναι επτά φορές υψηλότερα από ό,τι των γυναικών. Αν είναι δυνατόν, αποφύγετε την οδήγηση τις ώρες αιχμής. Ψωνίστε όταν γνωρίζετε ότι το κατάστημα δεν έχει κίνηση. Και περιορίστε το χρόνο που περνάτε με ανθρώπους που σας σπάνε τα νεύρα.

6. Αποδεχτείτε πράγματα που δεν μπορούν να αλλάξουν. Υπάρχουν πράγματα στη ζωή σας που δεν μπορείτε να ελέγξετε, όσο σκληρά κι αν προσπαθήσετε. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αποφύγετε το χιόνι ή την βροχή. Πώς θα τα βάλετε με τον καιρό; Αντί γι’ αυτό, αναζητήστε τρόπους για να απολαύσετε αυτές τις συνθήκες.

7. Μην αναλάβετε περισσότερα απ’ όσα μπορείτε να χειριστείτε. Εμείς οι ίδιοι συχνά δημιουργούμε το δικό μας το άγχος κάνοντας παραπάνω απ’ όσα αντέχουμε και πολλές φορές απ’ όσα μας ζητάνε. Μην δίνετε υποσχέσεις για πράγματα που δεν είστε σίγουροι ότι θα μπορέσετε να τα βγάλετε πέρα και δώστε στον εαυτό σας χρόνο για να τελειώσει τα πράγματα που δεν συμφωνείτε με την αντιμετώπισή τους.

8. Δοκιμάστε να βλέπετε το ποτήρι «μισογεμάτο». Πάντα ψάξτε για την ηλιόλουστη πλευρά. Μπορεί να ακούγεται κλισέ, αλλά μπορεί να κάνει τη διαφορά. Εχοντας μπροστά σας μια αρνητική προοπτική ακόμα και οι μικρές ενοχλήσεις θα γίνουν τεράστια προβλήματα στο μυαλό σας.

9. Αντιμετωπίστε τα πράγματα κατά προτεραιότητα. Αξιολογήστε ποιες εργασίες είναι πιο σημαντικές και ξεκινήσετε για να φέρετε πρώτα αυτές εις πέρας. Κάθε δύσκολη δουλειά που ολοκληρώνεται θα αφαιρεί και ένα βάρος από πάνω σας.

10. Απολαύστε τις νίκες σας. Οταν έχετε επιτύχει έναν προσωπικό στόχο ή έχετε τελειώσει ένα μεγάλο έργο, είναι ώρα να προσφέρετε κάτι καλό στον εαυτό σας. Μπορεί να είναι από ένα μπουκάλι μπύρα με ένα φίλο, μέχρι μια απόδραση με το ταίρι σας για το Σαββατοκύριακο. Γιορτάστε το επίτευγμά σας και επαναφορτιστείτε για να προχωρήσετε στο επόμενο έργο σας.

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »