MENU

10 σούπερ τροφές για την διατροφή

26 Σεπτεμβρίου 2020 • Διατροφή

fruits

Υπάρχει ένα διατροφικό μότο: Φάε καλά για να δείχνεις, να αισθάνεσαι και να αποδίδεις καλά. Κι αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να καταναλώνετε φαγητά μόνο επειδή είναι υγιεινά, αλλά και επειδή είναι νόστιμα.

Αν οι τροφές είναι σοφά επιλεγμένες, μπορούν να αναδιαμορφώσουν το ιατρικό σας πεπρωμένο προς το καλύτερο. Μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής σας, την διάθεσή σας, την ενέργειά σας, το δέρμα και το μεταβολισμό σας.

Δείτε ποιες σούπερ τροφές μπορούν να πετύχουν όλα τα παραπάνω:

Walnuts with leaf.

Καρύδια

Κατάλληλα για: Καλή διάθεση

Τα καρύδια έρχονται… συσκευασμένα με την τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που χρειάζεται το σώμα για να δημιουργήσει τη χημική ουσία σεροτονίνη, που μας κάνει να νοιώθουμε καλά. Ισπανική έρευνα έχει διαπιστώσει ότι η κατανάλωση καρυδιών οδηγεί σε υψηλότερα επίπεδα της σεροτονίνης που είναι ένα είδος «ρυθμιστή» της διάθεσής μας. Επιπλέον, τα καρύδια αφομοιώνονται αργά και αυτό συμβάλλει στη διατήρηση της καλής διάθεσης και της απαλλαγής από το άγχος.

sparaggia_

Σπαράγγια

Κατάλληλα για: Καλή διάθεση

Αυτές οι πράσινες «λόγχες» είναι μία από τις καλύτερες πηγές φυλλικού οξέος, μια βιταμίνη του συμπλέγματος βιταμινών Β, που μπορεί να σας βγάλει από την ύφεση και την αδράνεια. Το φυλλικό οξύ είναι σημαντικό για τη σύνθεση των νευροδιαβιβαστών ντοπαμίνης, σεροτονίνης και νορεπινεφρίνης, που είναι και οι τρεις ζωτικής σημασίας για την καλή διάθεση.

Ενα φλιτζάνι βρασμένα σπαράγγια έχει 268 μικρογραμμάρια (mcg) φυλλικού οξέος, δηλαδή τα δύο τρίτα της απαιτούμενης ημερήσιας πρόσληψης των 400 mcg που χρειάζονται οι γυναίκες.

spring-garlic

Φρέσκο σκόρδο της Ανοιξης

Κατάλληλο για: Απώλεια βάρους

Το σκόρδο περιέχει την ένωση αλισίνη που τού δίνει την πικάντικη μυρωδιά του. Εκτός αυτού η αλισίνη μπορεί να σας κρατήσει από την υπερκατανάλωση φαγητού, καθώς διεγείρει το αίσθημα κορεσμού στον εγκέφαλο. Την Ανοιξη το φρέσκο σκόρδο έχει μια ήπια, πολύ πιο γλυκιά γεύση, απ’ αυτή που έχουν οι αποξηραμένοι άσπροι βολβοί. Απολαύστε το σε σαλάτες και μαγειρευτά φαγητά.

beans-lentils_

Οσπρια

Κατάλληλα για: Απώλεια βάρους

Tα φασόλια είναι ένα από τα καλύτερα στοιχήματά σας, αν προσπαθείτε να ρίξετε κιλά. Το σώμα σας πρέπει να εργαστεί αρκετά για να διασπάσει το φασόλι και να φτάσει στις φυτικές ίνες κι αυτό σημαίνει ότι θα ξοδέψετε ενέργεια για να το χωνέψετε. Επιπρόσθετα, η πρωτεΐνη των οσπρίων ενεργοποιεί ένα μήνυμα ικανοποίησης της πείνας στον εγκέφαλο.

spinach

Σπανάκι

Κατάλληλο για: Ενέργεια

Αυτά τα νόστιμα φύλλα αποτελούν μια σπουδαία πηγή σιδήρου (ιδιαίτερα αν δεν τρώτε κρέας), που αποτελεί το βασικό συστατικό των ερυθρών αιμοσφαιρίων που τροφοδοτούν τους μύες μας με το οξυγόνο και την ενέργεια.

Οι ενώσεις που έχουν βρεθεί στο σπανάκι πραγματικά αυξάνουν την αποτελεσματικότητα των μιτοχονδρίων μας, που είναι τα «εργοστάσια παραγωγής ενέργειας» στο εσωτερικό των κυττάρων μας.

artichoke

Αγκινάρες

Κατάλληλες για: Ενέργεια

Αν ξεφυσάτε μόλις ανεβείτε δύο σκαλιά και αγκομαχάτε αν χρειαστεί να τρέξετε για να προλάβετε το λεωφορείο, τότε θα πρέπει να δοκιμάσετε αγκινάρες. Πρόκειται για ένα λαχανικό «φορτωμένο» με μαγνήσιο, ένα μέταλλο ζωτικής σημασίας για περισσότερες από 300 βιοχημικές αντιδράσεις στο σώμα, συμπεριλαμβανομένης της παραγωγής ενέργειας. Εάν δεν παίρνετε αρκετό μαγνήσιο, οι μύες σας θα πρέπει να εργάζονται σκληρότερα για να αντιδράσουν κι αυτό σημαίνει ότι θα κουράζονται ευκολότερα.

Περίπου το 68% του πληθυσμού δεν προσλαμβάνει αρκετό μαγνήσιο από τη διατροφή του, όπως έχουν δείξει μελέτες. Για τις γυναίκες ο στόχος είναι 320 χιλιοστόγραμμα (mg) ανά ημέρα. Μια μέση αγκινάρα παρέχει 77mg μαγνησίου σε μόλις 60 θερμίδες!

salmon

Σολομός

Κατάλληλος για: Το δέρμα

Υπάρχει και η πρόληψη των ρυτίδων στο πιάτο σας αν το θελήσετε: Ο σολομός είναι μια τροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα, όπως το εικοσιπεντανοϊκό οξύ (ΕΡΑ), ένα είδος ωμέγα-3 λιπαρού οξέος που βοηθά με φυσικό τρόπο το μπλοκάρισμα της απελευθέρωσης από την υπεριώδη ακτινοβολία ενζύμων που μειώνουν το κολλαγόνο, προκαλώντας ρυτίδες και χαλάρωση στο δέρμα.

Επιπλέον; Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ρυθμίζουν επίσης την παραγωγή ελαίου στο δέρμα που ενισχύει την ενυδάτωση, η οποία βοηθά να διατηρηθεί η επιδερμίδα δροσερή και ελεύθερη από ακμή.

strawberries

Φράουλες

Κατάλληλες για: Το δέρμα

Μπορεί να μην έχουν την πιο ομαλή υφή στον κόσμο, όμως αυτό αντισταθμίζεται και με το παραπάνω από τα οφέλη τους για την υγεία. Οι φράουλες είναι «φορτωμένες» με αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην επισκευή ζημιών στο δέρμα, που προκαλούνται από περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως η ρύπανση και η υπεριώδης ακτινοβολία. Παράλληλα, είναι γεμάτες με βιταμίνη C, η οποία σχετίζεται με λιγότερες ρυτίδες και λιγότερη ξηρότητα στο δέρμα.

A lots of white and brown chicken eggs close-up

Αυγά

Κατάλληλα για: Τη μνήμη

Τα αυγά που αυτές τις ημέρες θα είναι στην επικαιρότητα λόγω του Πάσχα, είναι μία πολύ θρεπτική τροφή. Οι κρόκοι τους είναι γεμάτοι από χολίνη, ένα βασικό θρεπτικό συστατικό που βοηθά να ανακαλεί κάποιος στη μνήμη γεγονότα. Το σώμα μας χρειάζεται την χολίνη για να φτιάξει μια χημική ουσία του εγκεφάλου, την ακετυλοχολίνη, που είναι ζωτικής σημασίας για την αποθήκευση των αναμνήσεων.

Η ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη για τη χολίνη είναι 425mg κι ένα μεγάλο αυγό καλύπτει ήδη τα 147 απ’ αυτά. Αλλες καλές επιλογές είναι τα καρύδια και το κόκκινο κρέας.

blueberries

Μύρτιλλα

Κατάλληλα για: Τη μνήμη

Καταναλώστε σε τακτική βάση μύρτιλλα για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη για τον εγκέφαλό σας. Σε μια πρόσφατη μελέτη, τα άτομα με ηλικία που σχετιζόταν με μείωση της γνωστικής λειτουργίας και έπιναν περίπου δυόμιση φλιτζάνια χυμό από μύρτιλλα κάθε ημέρα για 12 εβδομάδες (ισοδύναμο με το να τρώει κανείς ένα φλιτζάνι μύρτιλλα) σημείωσαν σημαντική βελτίωση στη μνήμη και την μάθηση σε ένα τεστ που έγινε, σε σύγκριση με όσους ήπιαν έναν χυμό placebo (συνηθισμένη πρακτική στις μελέτες, για την ομάδα ελέγχου, όπου κάποιοι από τους συμμετέχοντες παίρνουν ένα εικονικό φάρμακο νομίζοντας ότι παίρνουν το κανονικό).

Το μυστικό συστατικό των μύρτιλλων; Ενας τύπος αντιοξειδωτικών που ονομάζονται ανθοκυανίνες που έχει αποδειχθεί σε μελέτες σε ζώα ότι μπορούν να αυξήσουν τα σήματα μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων και να βελτιώσουν την αντοχή τους, την ενίσχυση της μάθησης και της μνήμης.

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »