MENU
fad

10 σημάδια που δείχνουν ότι μια δίαιτα είναι απλώς… μοδάτη

19 Μαΐου 2017 • Διατροφή

Οι δίαιτες με χαμηλή κατανάλωση υδατανθράκων έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλείς τα τελευταία πέντε χρόνια χάρη στα best seller βιβλία του δρα Ατκινς, με αποτέλεσμα πολύς κόσμος να συζητά συνεχώς γι’ αυτές.

Μια δίαιτα της μόδας όπως είναι η δίαιτα Ατκινς είναι αυτή η δίαιτα που η δημοτικότητά της έρχεται και παρέρχεται μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η παραπάνω δίαιτα, για παράδειγμα, μπορεί να περιγραφεί ως δίαιτα της μόδας και μόνο. Χωρίς επιστημονικό υπόβαθρο, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1970 και έπεσε σε δυσμένεια στη συνέχεια, για να γίνει δημοφιλής και πάλι τα τελευταία χρόνια.

Ο δρ Ατκινς δεν έκανε τίποτα παραπάνω, από το να αναθεωρήσει το παλιό του βιβλίο και να το αναδημοσιεύσει. Η δημοτικότητα της δίαιτάς του, ωστόσο ήταν και πάλι βραχύβια και είναι χαρακτηριστικό ότι η Atkins Nutritionals Inc κατέθεσε αίτηση προστασίας από την πτώχευση τον Ιούλιο του 2005.

Εσείς, όμως, δεν χρειάζεται να πέφτετε κάθε φορά σε δίαιτες-παγίδες που όχι μόνο κάνουν πολύ λιγότερα απ’ αυτά που υπόσχονται αλλά, το κυριότερο, μπορεί να αποβούν επικίνδυνες για τον οργανισμό σας.

Διαβάστε παρακάτω ποια είναι τα 10 σημάδια που πρέπει να προσέχετε για να ξεχωρίζετε μια δίαιτα της μόδας από κάποια που έχει πράγματι μια επιστημονική βάση.

Η δίαιτα της μόδας:

 1. Υπόσχεται μεγάλη ή γρήγορη απώλεια βάρους (πάνω από μισό με ένα κιλό την εβδομάδα)

 2. Δεν περιλαμβάνει πρόταση να συμβουλευτείτε το γιατρό ή τον διατροφολόγο

 3. Σας ενθαρρύνει να εξαλείψετε τις ομάδες τροφίμων (όπως σπόροι) ή να φάτε από μια περιορισμένη επιλογή των τροφίμων

 4. Προσφέρει ένα μη ευέλικτο μενού, χωρίς να λαμβάνει υπόψιν αν σας αρέσει, αν δεν σας αρέσει ή αν ταιριάζει στον τρόπο ζωής σας

 5. Παραμελεί τον ενεργό τρόπο ζωής ή τις αλλαγές του

 6. Παρέχει πολύ λιγότερες θερμίδες από ό,τι χρειάζεται ένας ενεργός, υγιεινός τρόπος ζωής

 7. Ερχεται σε αντίθεση με ό,τι λένε οι περισσότεροι γιατροί, διατροφολόγοι και γενικά οι αξιόπιστοι επαγγελματίες στο χώρο της υγείας

8. Εξαρτάται από ειδικά προϊόντα, συμπληρώματα ή θεραπείες

9. Εχει εξωπραγματικές αξιώσεις για να την τηρήσετε

10. Βασίζεται σε μαρτυρίες και όχι σε επιστημονικά στοιχεία

Συμπέρασμα

Η παραδοσιακή μέθοδος για την απώλεια βάρους δίνει έμφαση σε μια καλά ισορροπημένη διατροφή με ποικιλία τροφών, όπως τα δημητριακά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά και το κρέας/ψάρι, στη χαμηλή περιεκτικότητα στα συνολικά λίπη, τα κορεσμένα λίπη και τα τρανς λιπαρά. Παράλληλα, δίνει έμφαση στη σωματική δραστηριότητα που μπορεί να οδηγήσει σε συνδυασμό με τη διατροφή σε μακροχρόνια απώλεια βάρους και βελτίωση της υγείας.

Αυτό δεν ακούγεται πολύ συναρπαστικό και, ας το παραδεχτούμε, οι μοδάτες δίαιτες γνωρίζουν τον τρόπο να μας «ιντριγκάρουν» υποσχόμενες τόσα πολλά σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η παραδοσιακή μέθοδος απώλειας βάρους βρίσκεται εκεί για πολλά χρόνια σε σχέση με τις μοδάτες, επικίνδυνες δίαιτες που έρχονται και φεύγουν, για έναν πολύ απλό λόγο: Επειδή συγκριτικά μ’ αυτές, δουλεύει πραγματικά!

Σχετικά άρθρα

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »