MENU

10+1 σούπερ τροφές για το φθινόπωρο

20 Σεπτεμβρίου 2018 • Διατροφή

rodi1

Οσο ο καιρός θα γίνεται πιο δροσερός, τόσο περισσότερο οι διατροφικές σας επιλογές θα «ζεσταίνονται».

Συνηθίζουμε να λέμε πως το καλοκαίρι έχει μεγαλύτερη ποικιλία από φρούτα και λαχανικά, όμως αυτή δεν είναι η απόλυτη αλήθεια. Τα φρούτα και τα λαχανικά του φθινοπώρου είναι εξίσου πολλά και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αποτελούν την καλύτερη εισαγωγή αλλά και «ασπίδα» για έναν κρύο χειμώνα.

Δείτε ποιες είναι οι 10+1 σούπερ τροφές που μπορείτε να βρείτε στον κήπο σας ή στο μανάβικο της γειτονιάς σας, για να απολαύσετε τις δροσερές νύχτες του φθινοπώρου.

apples

1. Μήλα

Γλυκά ή ξινά, τα μήλα ικανοποιούν το αίσθημα της γεύσης είτε τρώγονται ωμά είτε ψημένα. Αποτελούν ένα νόστιμο και υγιεινό φρούτο. Φροντίστε να τα τρώτε με τη φλούδα τους, που είναι πλούσια σε φλαβονοειδή.

Τα οφέλη της υγείας από τα μήλα

* Είναι πλήρη από αντιοξειδωτικά

* Περιέχουν 4 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα

Εποχή συγκομιδής: Aύγουστος – Νοέμβριος

laxanakia

2. Λαχανάκια Βρυξελλών

Αν τα μαγειρέψετε με το σωστό τρόπο προσφέρουν μια γεύση θεϊκή. Η ήπια, ελαφρώς πικρή γεύση τους, απογειώνεται αν τη συνδυάσετε με αλμυρές σάλτσες ή ξύδι βαλσάμικο.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* 1/2 φλιτζάνι περιέχει περισσότερη από τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα βιταμίνης Κ

* Πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος

* Καλή πηγή σιδήρου

Εποχή συγκομιδής: Σεπτέμβριος – Μάρτιος

fresh_pears

3. Αχλάδια

Η γλυκιά και χυμώδης γεύση του κάνει το αχλάδι ιδιαίτερα ευχάριστο. Εκτός από ωμό μπορείτε να το φάτε ψημένο ή ποσέ και θα εκπλαγείτε από την υπέροχη αίσθηση που αφήνει.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Καλή πηγή της βιταμίνης C

* 4 γραμμάρια φυτικών ινών ανά μερίδα

Εποχή συγκομιδής: Αύγουστος – Φεβρουάριος

kounoupidi

4. Κουνουπίδι

Η γλυκιά, ελαφριά γεύση του κουνουπιδιού, το καθιστά ιδανικό πιάτο για το χειμώνα. Είναι υπέροχο στον ατμό, αλλά μπορείτε επίσης να το αναμείξετε με πατάτες και να το κάνετε πουρέ, ή ακόμα και να το πολτοποιήσετε σε σούπα.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Ενώσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου

* Φυτοθρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης. Αποτελεί εξαιρετική πηγή της βιταμίνης C

Εποχή συγκομιδής: Σεπτέμβριος – Ιούνιος

Pumpkins

5. Κολοκύθα

Ενα είδος χειμωνιάτικου σκουός, η κολοκύθα με την γλυκιά γεύση και την υγρή υφή της, αποτελεί ιδανικό υλικό για πίτες και κέικ.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Αφθονία σε κάλιο

* Πάνω από το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε φυτικές ίνες

* Καλή πηγή βιταμίνης Β

Εποχή συγκομιδής:  Οκτώβριος – Φεβρουάριος

sweet-potato

6. Γλυκοπατάτες

Περισσότερο θρεπτική από την λευκή πατάτα η γλυκοπατάτα έχει πολύ ωραία γεύση και διατηρεί περισσότερες βιταμίνες ψητή απ’ ό,τι βραστή.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α

* Καλή πηγή σιδήρου

* Αντιφλεγμονώδη οφέλη

Εποχή συγκομιδής:  Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

7. Γογγύλια

Αποτελούν μια πολύ καλή εναλλακτική λύση για τα ραπανάκια και το λάχανο. Για να απολαύσετε τη γεύση τους χρησιμοποιήστε μάραθο, φρυγανιά, ακόμα και ζάχαρη. Τα φύλλα τους που έχουν γεύση φύλλων σιναπιού (το λαχανικό από το σπόρο του οποίου φτιάχνεται η μουστάρδα), είναι εύκολα στο μαγείρεμα και πυκνά σε θρεπτικά συστατικά.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Οι ρίζες είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C

* Τα φύλλα του γογγυλιού είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών A, K, και φυλλικού οξέος

Εποχή συγκομιδής: Σεπτέμβριος – Απρίλιος

Pomegranates

8. Ρόδια

Ελαφρώς ξινό στη γεύση το ρόδι αποτελεί ουσιαστικά ένα εργοστάσιο παραγωγής αντιοξειδωτικών. Ο χυμός του μπορεί να αποτελέσει βάση για μαρινάρισμα, ενώ οι σπόροι του μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σαλάτες για να ενισχύσουν τη γεύση.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Ο χυμός ροδιού έχει υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών από το κόκκινο κρασί

* Καλή πηγή της βιταμίνης C και φυλλικού οξέος

Εποχή συγκομιδής: Αύγουστος – Δεκέμβριος

kiwi

9. Ακτινίδια

Χρησιμοποιήστε αυτό το γλυκό φρούτο για να προσθέσετε μια τροπική γεύση στις συνταγές σας. Είναι ιδανικό για να το αναμείξετε με φράουλες, πεπόνι, πορτοκάλια ή να το συνδυάσετε με ανανά και να κάνετε μια πικάντικη σάλτσα chutney (κάτι ανάμεσα σε σάλτσα και μαρμελάδα αλλά σε πιο στέρεη μορφή).

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Περισσότερη βιταμίνη C από ένα πορτοκάλι

* Καλή πηγή καλίου και χαλκού

Εποχή συγκομιδής: Σεπτέμβριος – Μάρτιος

oroblanco

10. Γκρέιπφρουτ

Το γκρέιπφρουτ με τη δυνατή γεύση δημιουργεί μια αντίθεση με τα υπόλοιπα εσπεριδοειδή. Προσθέστε το σε μείγμα λαχανικών, συνδυάστε το με αβοκάντο και γαρίδες ή απολαύστε στον πλούσιο σε αντιοξειδωτικά χυμό του.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Πάνω από το 75% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης της βιταμίνης C

* Καλή πηγή λυκοπενίου

* Περιέχει πηκτίνη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη χοληστερόλη

Εποχή συγκομιδής: Σεπτέμβριος – Απρίλιος

Tangerines

11. Μανταρίνια

Τα μικρά και γλυκά εσπεριδοειδή είναι ιδιαίτερα αναζωογονητικά. Συνδυάστε τα με αμύγδαλα, δαμάσκηνα και μέλι. Ο χυμός τους μαζί με λάδι, ξύδι και τζίντζερ μπορεί να δημιουργήσει ένα «θανατηφόρο» ντρέσινγκ.

Τα οφέλη υγείας περιλαμβάνουν

* Καλή πηγή της βιταμίνης C

* Καλή πηγή βήτα-καροτένιου

Εποχή συγκομιδής: Νοέμβριος – Απρίλιος

Related Posts

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

« »